پرفورمنس وصیت شهدا در استان گلستان
کد خبر: 3750878
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

پرفورمنس وصیت شهدا در استان گلستان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اجرای پرفورمنس نمایشی وصیت شهدا به مدیران، مسئولان، رؤسا و کارکنان ادارات و نهادها و سازمان‌های استان گلستان به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان گرگان خبر داد.

پرفورمنس وصیت شهدا در استان گلستان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ این پرفورمنس نمایشی همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مدت دو روز در محل ساختمان استانداری گلستان و بیش از 30 دستگاه اجرایی در شهرستان گرگان اجرا شد.
عادله کشمیری ضمن قدردانی از گروه اجرایی در استفاده از شیوه‌های نوین و خلاقانه نمایشی با هدف تبیین اندیشه و خواسته‌های شهدا از مدیران، مسئولان، رؤسا و کارکنان ادارات، نهادها و سازمان‌ها، افزود: این پرفورمنس ارزشی به همت پایگاه امام جعفر صادق(ع) آن اداره کل و جمعی از بسیجیان هنرمند و همدلی و هماهنگی بسیج ادارات کل استان گلستان اجرا شد.
وی ادامه داد: ایده‌پردازی و کارگردانی این اثر بر عهده سیدحسن حسینی‌نژاد و محمد نقابی، حسین مظفری و محمدباقر رضایی، اجراگران این پرفورمنس نمایشی ارزشی بودند.
این مدیر استانی درباره نحوه اجرا و مضمون این پرفورمنس مفهومی و خلاقانه، ابراز داشت: دو نفر از اجراگران پاکت نامه‌ای نمادین در ابعاد دو در سه متر که بر روی آن عبارت فرستنده شهید و گیرنده مدیران، مسئولان، رؤسا و کارکنان ادارات و نهادها و سازمان‌های استان گلستان نوشته شده بود را با عبور از خیابان‌ها و مسیرهای مختلف شهری به محل ادارات و نهادهای مورد نظر می‌بردند.
وی ادامه داد: پس از رسیدن به درب اداره یا سازمان مورد نظر؛ اجراگر سوم با یک کوله‌پشتی پر از نامه‌هایی حاوی فرازهایی از وصایای شهدا از سراسر کشور عزیزمان به اتاق مدیران و کارکنان ادارات و سازمان و نهادها رفته و نامه را تقدیم آنان می‌کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پیرامون مضمون و محتوای نامه‌های اهدایی، ابراز داشت: در طی یک پژوهشی توسط ایده‌پرداز و کارگردان اثر بیش از 40 وصیت‌نامه از شهدای سراسر کشور با مضامین تکریم ارباب رجوع، وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری استخراج شد و در نهایت حدود 20 وصیت‌نامه که به مراتب موجزتر، گویاتر و به‌روزتر بود برای این پرفورمنس انتخاب شد.
عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه، اظهار داشت: امیدوارم با تأسی از سیره، اندیشه، آرمان‌ها و خواسته‌های شهدا همواره بتوانیم در هر جایگاهی خدمتگذار صدیق و شایسته مردم شریف ایران اسلامی به‌شمار آییم.
شایان ذکر است در طی دو روز از اجرای این پرفورمنس نزدیک به 1000 نامه بین مدیران و کارکنان نهادها، سازمان‌ها و ادارات توزیع شد.

حسن حسینی‌نژاد
انتهای پیام

captcha