وقف نقش موثری در ترویج فرهنگ قرآنی دارد
کد خبر: 3750917
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵

وقف نقش موثری در ترویج فرهنگ قرآنی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه کشور گفت: وقف نقش موثری در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی دارد و همواره وقف در خدمت قرآن بوده است.

وقف نقش موثری در ترویج فرهنگ قرآنی دارد

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه کشور جمعه شب در مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین های مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم که در محل امامزاده جعفر ع یزد برگزار شد اظهار کرد: وقف نقش موثری در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی دارد و همواره وقف در خدمت قرآن بوده است.
وی افزود: قرآن مردم را تشویق به کار خیر کرده و عمل وقف یکی از کارهای خیر و ماندگار است که همواره در خدمت قرآن بوده است.
حجت الاسلام عادل ادامه داد: وقف در زمینه برگزاری جلسات، تشویق جوانان به قرائت قرآن و حمایت از برنامه های قرآنی بوده و در این زمینه واقفان نیک اندیش زیادی خدمت کرده اند.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه کشور گفت: خوشبختانه استان یزد دارای استعدادهای زیادی در زمینه قرآنی و همچنین اساتید سرشناسی است که در صورت حمایت خیران شاهد شکوفایی بیشتر آنها خواهیم بود.
عادل افزود: در مسابقات کشوری همواره قاریان یزدی و همچنین فعالان قرآنی استان دارالعباده به عنوان یکی از استان های قوی مطرح بوده و هستند و شاهد مقام های برتر در رشته های مختلف قرآنی هستیم و یکی از راه های حمایت و تقویت فعالیت های قرآنی در یزد انجام وقف های قرآنی است.
وی ادامه داد: لازم نیست حتما تمکن مالی داشته باشیم در حالی که می توان در قالب وقف های مشارکتی چندین نفر با یکدیگر همراه شده و مثلا در زمینه جوائز قرآنی و یا تاسیس دارالقرآن و همچنین وقف آن و یا پرداخت بخشی از هزینه های جلسات در این راستا عمل خیر وقف را انجام داد.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه کشور تصریح کرد: عمل وقف یکی از اعمال خیر ماندگاری است که همواره باقی مانده و به عنوان باقیات الصالحات پاداش نیک آن برای واقفان برجای خواهد ماند.
یادآور می شود در پایان این مراسم از برترین های رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و ترتیل قرآن کریم با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
همچنین اجرای تواشیح، اجرای دکلمه توسط مائده دختر شهید حاج حسن دانش شهید فاجعه منا، پخش کلیپ از فعالیت های اداره کل اوقاف و امورخیریه و اداره قرآنی این نهاد در استان و آشنایی با دانشکده علوم قرآنی میبد از دیگر برنامه های این مراسم یود.

انتهای پیام

captcha