پیاده‌روی اربعین؛ طلوع مجدد قیام کربلا و بیعت با امام حسین(ع)/ توزیع 250 میلیون وعده پذیرایی در بین زائران اربعین
کد خبر: 3751937
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

پیاده‌روی اربعین؛ طلوع مجدد قیام کربلا و بیعت با امام حسین(ع)/ توزیع 250 میلیون وعده پذیرایی در بین زائران اربعین

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حسین بن علی(ع) ریشه ربوبیت الهی است، گفت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی یک حماسه و طلوع مجدد قیام کربلا و بیعت با امام حسین(ع) و اشاعه فرهنگ حسینی در جهان بوده و دشمن همواره به دنبال خاموش کردن این مشعل فروزان است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی 9 مهرماه با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری و حجت‌الاسلام مهدی شریفی‌تبار و سایر اعضای کمیته در محل دفتر امام جمعه بوشهر تشکیل جلسه داد.

تشکیل هشت کارگروه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بوشهر

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در این جلسه با اشاره به اینکه هدف این کمیته بسترسازی کارهای فرهنگی، قرآنی و معارف حسینی جهت موکب های برون مرزی و زائران عتبات عالیات است، اظهار کرد: 8 کارگروه ویژه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی 97 استان بوشهر تشکیل شده است.

حیدر ساجدی، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری بوشهر عنوان کرد: ترویج فرهنگ حسینی، احترام به سنت‌ها و باورهای مردم عراق و جلوگیری از تفرقه بین شیعه و سنی از موارد مهمی است که مسئولان مواکب برون‌مرزی و زائران اربعین حسینی باید توجه و رعایت کنند.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر از آمادگی فازل اول موکب زائر حسین ریزی و شهدای مدافع حرم این اداره کل در مرز شلمچه شهر خرمشهر ویژه پذیرایی و اسکان از زائرین ایام اربعین حسینی خبرداد و گفت: مدیریت مجموعه 11 هکتاری زائر سرای زائر حسین ریزی با همکاری اوقاف استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و هرمزگان و پشتیبانی می شود و روزانه با نهار، شام و میان وعده از 13 هزار نفر زائرین پیاده‌روی اربعین در مرز شلمچه پذیرایی به عمل می‌آید.

برپایی خیمه‌گاه حسینی به منظور اقامه نماز جماعت در مرز شلمچه

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در ادامه اشاره کرد: 40 چشمه سرویس بهداشتی و 8 چشمه حمام در جوار موکب شهدای مدافع حرم جهت اسکان یکهزاری نفری این مجموعه ایجاده شده است.

فعالیت 200 خادم افتخاری مساجد بوشهر در موکب زائر حسین ریزی

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور افزود: برپایی خیمه‌گاه حسینی به منظور اقامه نماز جماعت و استقرار روحانیون شبکه تبلیغی، بهره‌مندی از فعالیت 200 نفر از خادمان افتخاری مساجد استان بوشهر و برپایی خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به شبهات و نصب نرم‌افزارهای ادعیه بخشی دیگر از خدمات این موکب فرهنگی و خدماتی درون‌مرزی در مرز شهر خرمشهر است.

بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ سرلوحه کار بعثه

حجت‌الاسلام مهدی شریفی‌تبار، معاون هماهنگ‌کننده کمیته‌های استانی فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری در این آئین با اظهار اینکه از سال 93 مباحث سازماندهی فرهنگی و آموزشی برنامه‌های مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی زیر نظر بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شد، گفت: بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث فرهنگی و اعتقادی ویژه زائرین مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی سرلوحه کار بعثه است.

مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی؛ میراث معنوی برای مسلمانان و سایر ادیان

وی با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی یک میراث معنوی برای مسلمانان و سایر ادیان مذهبی است، افزود: حفظ مردمی بودن مراسم اربعین در حین تسهیل‌گری دستگاه‌های حکومتی امری مدبرانه و تعاملی است.

توزیع 250 میلیون وعده پذیرایی در بین زائران اربعین حسینی

معاون هماهنگ‌کننده کمیته‌های استانی فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری با تاکید براینکه زائران اربعین و مسئولان موکب‌های ایرانی به تکریم مرجعیت و احترام به حاکمیت عراق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، اعلام کرد: در ایام اربعین 250 میلیون پرس غذا در بین زائران حسینی در مسیرهای کربلا و نجف توزیع می‌شود که از این آمار 16 میلیون پرس غذا در موکب‌های ایرانی طبخ و توزیع می‌شود و بیشتر بار پذیرایی به عهده مردم عراق است.

تدوین و آماده‌سازی بسته‌های پوشش فرهنگی اربعین ویژه موکب‌ها

حجت‌الاسلام شریفی‌تبار با تصریح بر اینکه اتاق رسانه‌ای دشمن با ایجاد شبهه و اختلاف انگیزی خیلی زودتر از سال گذشته وارد میدان شده است، اظهار کرد: سازماندهی کارگروه‌های تبلیغی و دینی در کمیته‌های فرهنگی و آموزشی استان‌ها شکل گرفته و در این رابطه سند پیوست فرهنگی و بسته‌های سیاست‌های پوشش فرهنگی مواکب و هیئت‌های مذهبی در مسیر زائرین اربعین حسینی را به عنوان یک ره آورد سفر تدوین، آماده‌سازی و طراحی کرده‌ایم و همچنین برای موکب‌های مردمی عراق نیز یک جلسه آموزشی جهت آشنایی با آداب و رسوم ایرانیان برگزار کرده‌ایم.

برپایی 50 موکب بوشهری‌ها در شهرهای نجف و کربلا

علی موذنی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از برپایی 50 موکب درون‌مرزی و برون‌مرزی در مسیرهای شهرهای نجف و کربلا خبرداد و گفت: اربعین امسال 1 موکب فرهنگی و پشتیبانی استان بوشهر در شهر نجف مستقر خواهد بود.

محفل ختم قرآن با حضور زائرین اربعین حسینی در موکب‌های فرهنگی

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر اعلام کرد: محفل ختم و تلاوت قرآن کریم مؤسسات قرآنی بوشهر در 3 موکب فرهنگی مسیر پیاده روی اربعین حسینی برپا و برقرار است.

آغاز صدور روادید اربعین توسط کنسولگری عراق در بندر بوشهر

رسول رنجبر، مدیر حج و زیارت استان بوشهر در این جلسه با اعلام این خبر که دفتر کنسولگری عراق در بوشهر کار صدور روادید را آغاز کرده است، تاکید کرد: هدف سامانه سماح ثبت نام زائران به شکل گروهی و کاروان‌های 10 تا 15 نفری است.

آیت‌الله صفایی بوشهری نیز در این جلسه اظهار کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی متکفل فرهنگی زائران اربعین حسینی در ساختار مهندسی فرهنگی و سیاسی جهان هستند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: اسلام نبوی و اسلام انقلابی آثارش در جهان و به خصوص در بین ادیان مؤثر است و در شرایط روز باید از آرمان‌ها و ارزش‌های مکتب اسلام استفاده بهینه شود.

مراسم پیاده‌روی اربعین؛ طلوع مجدد قیام کربلا و بیعت با امام حسین‌(ع)  

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تاکید بر اینکه سفر اربعین حسینی می‌بایست با ابعاد تربیت شخصیتی و سلوک حسینی بر مدار ایمان، تقوا و بصیرت همراه باشد، گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی یک حماسه و طلوع مجدد قیام کربلا و بیعت با امام حسین(ع) و اشاعه فرهنگ حسینی در جهان است و دشمن همواره به دنبال خاموش کردن این مشعل فروزان است.

معماری شخصیت زائران اربعین بر اساس شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع)

نویسنده کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» با ابراز اینکه جهان آینده و نظم نوین جهانی به نام امام حسین (ع) رقم خواهد خورد، عنوان کرد: زائران اربعین باید شخصیت خود را بر اساس شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) معماری کنند و یعنی حسینی شوند و حسینی بمانند و به سبک سیدالشهدا (ع) زندگی کنند.

حسین بن علی (ع) ریشه ربوبیت الهی است

استاد تفسیر دانشگاه خلیج فارس بندر بوشهر با بیان اینکه حسین بن علی‌(ع) ریشه ربوبیت الهی است، اظهار کرد: تمامی ملت‌های مسلمان و مردم ایران و عراق باید فرهنگ حسینی را بشناسند و با ابعاد و ویژگی‌های سومین پیشوای شیعیان آشنا شوند و در مسیر زندگی استفاده و الگوبرداری کنند و لذا در شرایط کنونی وحدت بین شیعه و سنی از اولویت‌های مهم در احترام متقابل به آداب، مرجعیت، حاکمیت و سنت‌های مردم منطقه است.

خداوند سبحان یاریگر خادمان مخلص حضرت اباعبدالله‌(ع)

آیت‌الله صفایی بوشهری در پایان با تأکید بر اینکه موکب‌ها را طوری بسترسازی کنیم که مردم متولی باشند و ساختار اربعین حسینی از اصل و اساس مردمی بوده است، گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) عین اخلاص بودند و هر کس که مخلصانه در خدمت امام حسین(ع) است خداوند سبحان یاریگر او است و لذا سفر اربعین حسینی یک سفر الهی است و داشتن اخلاص موجب ایجاد روح سلامت در این سفر معنوی می‌شود.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: کیوان عمادی

انتهای پیام

captcha