جشن عاطفه‌ها جهاد با مال است
کد خبر: 3752541
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

جشن عاطفه‌ها جهاد با مال است

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان برجسته‌ترین نوع انفاق را انفاق در علم دانست و گفت: جشن عاطفه‌ها جهاد با مال است.

جشن عاطفه‌ها جهاد با مال است

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، در مراسم جشن عاطفه‌ها که امروز چهارشنبه یازدهم مهر در دبیرستان فدک خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: جشن عاطفه‌ها کار ارزشمند و خداپسندانه است چراکه در آغاز سال‌تحصیلی همه به فکر همدیگر هستند.
وی با اشاره به ارزش شرکت در جشن عاطفه‌ها، گفت: در اسلام دو نوع جهاد با مال و جهاد با جان داریم و جهاد با جان این است که شخص در برای دشمن می‌جنگد تا این‌که ارزش‌های دینی باقی بماند.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که جهاد با مال یعنی انسان از سرمایه و مال خود در راه خدا استفاده می‌کند تا زمینه رشد و تعالی دیگران فراهم شود، تصریح کرد: جهاد با مال مبارزه با جهل، نادانی و ضد ارزش است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان جهاد با مال را سهیم شدن در سرنوشت دیگران دانست و با ذکر این مطلب که جشن عاطفه‌ها جهاد با مال است، ادامه داد: جشن عاطفه‌ها زمینه را برای تعلیم و تربیت فراهم می‌کند.

انفاق در مال؛ برجسته‌ترین نوع انفاق

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اجرای پرشور جشن عاطفه‌ها، اضافه کرد: جشن عاطفه‌ها یعنی در شادی‌ها و در هم شریک همدیگر هستیم این در حالی‌است که از ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) شراکت آن‌ حضرت در غم و شادی دیگران بود و سیره پیامبر اکرم(ص) کمک به دیگران بوده است.
این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که حضرت خدیجه تمام اموال خود را در اختیار پیامبر قرار داد تا پیامبر آن مال را در راه خدا انفاق کند، بهترین نوع انفاق را انفاق در علم دانست و افزود: جشن عاطفه‌ها تاثیر فراوانی در جامعه دارد چراکه باید نسبت به سرنوشت جوانان و نوجوانان حساس باشیم‌.

انتهای پیام

captcha