راه یابی ۵ فیلم از کردستان به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران
کد خبر: 3760446
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹

راه یابی ۵ فیلم از کردستان به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

گروه فرهنگی- مدیر انجمن سینمای جوانان کردستان با اشاره به برگزاری سی وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در آبان ماه جاری گفت: پنج فیلم داستانی از فیلم‌سازان استان به بخش نهایی و مسابقه این جشنواره راه یافت.

راه یابی ۵ فیلم از کردستان به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سالم صلواتی، مدیر انجمن سینمای جوان استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا ازکردستان، اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به همت انجمن سینمای جوانان ایران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان ۱۸ تا ۲۲ آبان‌ماه ۹۷ در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: هیأت انتخاب بخش داستانی متشکل از پیمان نهان‌قدرتی، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، داریوش غریب‌زاده، زهره زمانی، الهام حسین‌زاده، بهمن دادفر و رضا سبحانی از میان ۹۴۶ فیلم ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، ۱۰۸ فیلم را برای رقابت در بخش داستانی سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران انتخاب کردند.
صلواتی از راه‌یابی پنج فیلم داستانی از فیلم سازان استان در این جشنواره خبر داد و افزود: فیلم های «پرواز ماهی‌ها» به کارگردانی محمد توریوریان از سنندج، «توت» به کارگردانی تیمور قادری از کامیاران، «در موقعیت ۶B» به کارگردانی رضا علائی از بانه، «دریا موج موج می‌لرزد» به کارگردانی امیر غلامی از سنندج و «ذبح» به کارگردانی سامان حسین‌پور و آکو زند کریمی از سنندج به بخش نهایی این جشنواره راه یافت.
وی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه بعنوان جریانی مستقل و اندیشمند در سینمای کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، روز آمد کردن دانش و مهارت های سینمایی، تقویت چرخه اقتصادی فیلم کوتاه با ایجاد زمینه‌های بازاریابی داخلی و خارجی و تلاش برای گسترش و جذب مخاطبان فیلم کوتاه را ار اهداف این جشنواره برشمرد.
مدیر انجمن سینمای جوانان کردستان با بیان اینکه فیلم‌هایی که با رویکردی خلاقانه و نوآورانه بر هویت ملی و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی تاکید می‌کنند، در این جشنواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، یادآور شد: جشنواره فیلم کوتاه تهران در دو بخش سینمای ایران و سینمای بین‌الملل برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha