مشارکت ۷۲ مسجد و مدرسه لرستان در طرح مسجدمحوری
کد خبر: 3773096
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

مشارکت ۷۲ مسجد و مدرسه لرستان در طرح مسجدمحوری

گروه فرهنگی - جانشین فرمانده سپاه لرستان با تأکید بر این‌که امروزه به کارکرد عبادی مسجد توجه داریم درحالی‌که در گذشته مسجد سنگر بود و کارکردهای زیادی داشت، گفت: سهم لرستان در بحث مسجد محوری در طرح شهید بهنام محمدی ۷۲ مسجد و مدرسه است.

ب

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌اله توکلی، جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان شامگاه یک‌شنبه، 25 آذر در نخستین دوره توانمندسازی «ارکان مساجد» که در مرکز دوره‌های عقیدتی ـ بصیرتی سپاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه آمار آن‌چه در جمهوری اسلامی به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی می‌شناسیم روزبه‌روز بیشتر می‌شود و بخش عمده‌ای از دلایل آن این است که از مساجد دور شده‌ایم.
وی با اشاره به این‌که مسجد محل تربیت انسان‌های سالم است، افزود: در جمهوری اسلامی امکانات و توان ما از نظر فناوری و تکنولوژی در حدی نیست که بتوانیم با همه تحریم‌ها مقابله کنیم پس مسجد مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کانون فرهنگی است که می‌تواند با بخش عمده‌ای از آسیب‌هایی که امروزه با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کنیم مقابله کند.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل‌(ع) لرستان با تاکید بر این‌که در لرستان مسجد فراوان است، عنوان کرد: امروزه به کارکرد عبادی مسجد توجه داریم درحالی‌که در گذشته مسجد سنگر بود و کارکردهای زیادی داشت.
وی گفت: در سازمان بسیج به این نتیجه رسیدند با طرح مسجد محوری ما را به اول انقلاب بازگرداند و سهم لرستان در بحث مسجد محوری در طرح شهید بهنام محمدی ۷۲ مسجد و مدرسه است.
توکلی عنوان کرد: مهم‌ترین رکن جذب نیرو در مسجد و رونق مسجد امام جماعت است و مساجد پُرزرق‌وبرق در استان کم نیستند، اما متأسفانه اگر برنامه‌ای داشته باشند انقلابی نیست.
وی با اشاره به این‌که مسجد می‌تواند نیروی انقلابی تربیت کند، اضفه کرد: عمده طرح‌های بسیج به سمت خدمات‌رسانی رفته؛ چراکه مشکلات کشور در حوزه مسائل اقتصاد قابل‌ مشاهده است.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که انتظار می‌رود به‌عنوان ظرفیت بسیج در دفاع از انقلاب اسلامی کوتاه نیاییم، گفت: در کنار کارکردهای عبادی مسجد، کارکردهای اجتماعی نیز باید وجود داشته باشد حضور اقشار نیز در مساجد ضروری است و شناسنامه‌دار کردن مسجد می‌تواند بخشی از این مشکلات ما را رفع کند.
وی عنوان کرد: با توجه به هجمه‌ای که برای جوانان کشور ما امروز اتفاق افتاده، بیشترین نقش و سهم و مسئولیت را باید به جوانان داد و آن‌ها را به مسجد کشاند تا از آسیب‌هایی موجود جلوگیری کرد.
انتهای پیام

captcha