انقلاب اسلامی ایران تجلی حکومت خاتم‌الانبیاء(ص) است
کد خبر: 3786415
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
امام جمعه بوشهر:

انقلاب اسلامی ایران تجلی حکومت خاتم‌الانبیاء(ص) است

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز آدینه این شهر گفت: انقلاب اسلامی ایران تجلی حکومت خاتم‌الانبیاء(ص) و حرکتی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و دینی است.

انقلاب اسلامی ایران تجلی حکومت خاتم‌الانبیاء(ص) است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خطبه‌های نماز آدینه شهر بوشهر امروز، 12 بهمن به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری و به همت کانون فرهنگی فرهنگی و هنری امام هادی(ع) در محل مصلای جمعه مرکز استان ایراد و اقامه شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خطبه‌های آدینه این شهر به تحقق سبک زندگی اسلامی با استفاده از سیره و آموزه‌های زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: داشتن روحیه و رویه صبر در برابر مشکلات و شُکر در حال رفاه یکی از اصول سبک زندگی اسلامی و قرآنی است.

مولف کتاب «انوارالهدی(زندگینامه چهارده معصوم)» در ادامه با ابراز اینکه انسان در طول حیات زندگی خود دارای فراز و نشیب است، افزود: اساس زندگی انسان «إِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا» است و لذا هندسه کانون خانواده و تاریخ ملتها بر اساس فراز و نشیب این آیه قرآنی نوشته شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه صبر، مقاومت و استقامت تنها راه در برابر مشکلات است، اضافه کرد: صبرخواهی اساس و جوهره انسانی در برابر مشکلات است و این موضوع یکی از آموزه‌ها در سبک زندگی اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر عنوان کرد: انقلاب ایران آمده است که تقوا، اخلاق، تمدن و عدالت را در تمامی ابعاد در جامعه جاری و ساری کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: انقلاب اسلامی ایران تجلی حکومت خاتم‌الانبیاء(ص) و حرکتی مبتنی بر آموزه های اسلامی و دینی است.

وی با اشاره به اینکه صبر به معنای نشکستن قامت انسان در برابر مشکلات است، بیان کرد: صبر مایه پیشرفت و تمدن آفرینی و حاکمیت عدالت در تمامی ابعاد زندگی است.

شیوه حکومت‌داری دوره قاجار و پهلوی

خطیب جمعه شهر بوشهر با بیان اینکه مردم ولایتمدار ایران به برکت انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌های سرنوشت‌ساز و تعیین و رقم زدن سرنوشست خودشان بسیار نقش پررنگ و تاثیرگذاری دارند، تصریح کرد: نوع شیوه‌های حکومت ایران در دوره‌های قاجار و پهلوی به دست اجانب و بیگانگان خارجی بود.

نویسنده کتاب «ولایتمداری؛ تنها حجت سیاسی الهی» با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی به دنبال بیداری اسلامی است و آمریکا و مزدورانش در منطقه به دنبال استبداد و استعمار هستند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران پیشرفت، عدالت، استقلال، حاکمیت اسلام و استکبارستیزی را رقم زد و در بین مردم جامعه جاری کرده است.

دهه آینده ایران بر اساس اقتصاد مقاومتی مدیریت شود

وی افزود: دهه آینده باید دهه اقتدار نظام باشد و کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی مدیریت شود و محصول دهه پنجاه سالگی انقلاب اسلامی باید پیشرفت، اشتغال‌زایی و تامین رفاه در زندگی مردم باشد و در این رابطه کم کاری مسئولان قابل توجیه و موجه نیست.

امام جمعه بوشهر در پایان با اشاره به اینکه مردم استان بوشهر مایه افتخار و مبهات ملت ایران هستند، تصریح کرد: مسئولان باید خود را هزینه انقلاب کنند و نه انقلاب را هزینه خود کنند.

قرائت تفسیر نامه 26 نهج‌البلاغه 

خاطرنشان می‌شود، بیان احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی توسط حجت‌الاسلام سیدمحمد حقیقت، کارشناس مذهبی بیان شد و سپس تفسیر نامه 26 نهج‌البلاغه نیز توسط علیرضا احمدی پور، دانش‌آموز دبستان حافظ در پیش از خطبه‌های نماز آدینه بوشهر قرائت شد.

حامد فکوری

انتهای پیام 

captcha