حرکت بقاع متبرکه به سمت فعالیت‌های اجتماعی با اجرای طرح افق
کد خبر: 3787234
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
مدیرکل اجتماعی سازمان اوقاف خبر داد:

حرکت بقاع متبرکه به سمت فعالیت‌های اجتماعی با اجرای طرح افق

گروه جامعه ــ مدیرکل اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح افق خبر داد و گفت: از این پس از محل درآمد بقاع متبرکه بخشی نیز در حوزه‌های اجتماعی همچون مقابله با آسیب‌های اجتماعی هزینه می‌شود.

طرح افقرضا معممی‌مقدم، مدیرکل اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از اجرای طرح افق خبر داد و گفت: سیاست سازمان ایفای نقش پررنگ و مؤثر بقاع متبرکه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است، اما در این میان حوزه اجتماعی تا حدی مغفول مانده و بیشتر توجه معطوف به بخش‌های فرهنگی شده است؛ بدین جهت در تلاش هستیم با متعادل کردن برنامه‌های فرهنگی به حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز ورود کنیم.

وی ادامه داد: از این پس از محل درآمد بقاع متبرکه بخشی نیز در حوزه‌های اجتماعی همچون مقابله با آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه، درمانگاه‌های خیریه و ایجاد اشتغال در قالب استارت‌آپ‌های اسلامی هزینه می‌شود.

معممی با بیان اینکه کشش مالی این هدف در برخی بقاع متبرکه و آستان امامزادگان وجود دارد، گفت: در مرحله اول 110 بقعه شاخص انتخاب شد و در سه ماهه نخست سال آینده نیز این رقم به 500 بقعه می‌رسد.

مدیرکل اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه درآمد بقاع متبرکه باید برای مجاوران بقاع هزینه شود، تصریح کرد: بدین جهت بقاع متبرکه در مناطق محروم، که با آسیب‌های اجتماعی بیشتری مواجه‌اند، انتخاب شدند تا اولویت‌ها در رسیدگی به مشکلات نیز رعایت شود.

وی با تأکید بر اینکه اثربخشی فعالیت‌های اجتماعی در ابعاد فرهنگی و تربیتی بروز و نمود دارد، اظهار کرد: اگر با آسیب‌های اجتماعی مقابله و سبک زندگی اسلامی آموزش داده شود، نیاز به فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی نیز کاهش می‌یابد. بنابراین بهتر است پیش از ورود به حوزه پیشگیری در حوزه درمان فعالیت کنیم.

انتهای پیام

 

 

captcha