تجلیل از شاعران انقلابی در نشست «لاله در برف» خلیج فارس
کد خبر: 3787937
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

تجلیل از شاعران انقلابی در نشست «لاله در برف» خلیج فارس

کانون خبرنگاران نبأ ــ طی آئینی از سوی دانشگاه علمی کاربردی و انجمن شعر و ادب بوشهر در نشست دورهمی عصر شعر «لاله در برف» خلیج فارس از شاعران انقلابی و آئینی ملی و استانی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، عصر شعر «لاله در برف» با حضورعبدالله رئیسی، رئیس انجمن شعر و ادب استان بوشهر؛ قاسم صرافان، شاعر و نویسنده؛ حمیدرضا شکارسری، شاعر و مدرس دانشگاه و حامد فکوری، مدیر روابط عمومی شورای عالی رسیدگی به امور مساجد، 16 بهمن ماه به مناسبت دهه فجر و ایام فاطمیه در محل سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی واقع در بلوار سرادر شهید علیرضا ماهینی منطقه 2 مرکز استان برگزار شد.

غلامرضا ابراهیمی از شهرستان دشتی، حیدر منصوری از آبدان شهرستان دیر، محمدرضا احمدی‌فر از شهرستان بوشهر، تقیه زنگنه از شهرستان دشتستان، صالح دُروند از شهرستان بوشهر در ابتدای این مراسم اشعار سروده شده خود را قرائت کردند.

حمیدرضا شکارسری، شاعر شعرهای دینی و مدرس دانشگاه با بیان اینکه شعر انقلاب ناگهانی خلق نشده، وابسته به شعر خارجی نبوده و ریشه و قدمت دارد، اظهار کرد: تبارشناسی شعر انقلاب ریشه در شعر سیاسی و چریکی قبل از انقلاب دارد.

شعر انقلاب گفتمانی دینی است

شکارسری با اشاره به اینکه انقلاب ادبی مهم‌ترین انقلاب بعد از انقلاب سیاسی مردم جوامع است، افزود: جریان شعر انقلاب گفتمانی دینی است و نسبت به 100 سال پیش در شعر دینی رشد بالایی داشته‌ایم.

قاسم صرافان، شاعر آئینی و سبک زندگی اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه شعر انقلاب دامنه‌های زیادی در سبک زندگی و ... دارد، اظهار کرد: منتقدین به دنبال شعر خوب نیستند، بلکه به دنبال شعر خاص هستند که در کنار ملاحت دارای بلاغت باشد.

آشنایی‌زدایی تکنیکی برای رسیدن به شعر خاص است

مؤلف مجموعه شعری «از آهو تا کبوتر» افزود: آشنایی‌زدایی یک تکنیک و اهُرم برای رسیدن به شعر خاص است و همچنین هنر تمرین یکی دیگر از روش‌های رسیدن به شعر خاص است.

صرافان در ادامه با بیان اینکه شعر خاص به مانند جواهر می‌ماند، اضافه کرد: بعضی از شعرها حکمت منظوم هستند و ارتباطی با احساس و ذهن ما ندارد و لذا می‌بایست برای شعرهایمان در مضامین، معنا و مفهوم تمرین داشته باشیم.

ابراهیم درویشی از شهرستان دیر، صدیقه مزارعی از شهرستان دشتستان، مصعب یحیایی از شهرستان دشتستان، آزاده باصولی از شهرستان دشتستان، هانا دهقانی از شهرستان بوشهر در ادامه این آئین به شعرسرایی پرداختند.

تجلیل از شاعران ملی

یادآور می‌شود، در پایان نشست دورهمی عصر شعر «لاله در برف» از شاعران انقلابی و آئینی ملی و استانی تجلیل به عمل آمد.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha