حمایت المصطفی از مراکز قرآنی فارغ‌التحصیلانش در کشورهای جهان
کد خبر: 3787983
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی:

حمایت المصطفی از مراکز قرآنی فارغ‌التحصیلانش در کشورهای جهان

گروه حوزه‌های علمیه – مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی گفت: مراکز قرآنی که از سوی فارغ‌التحصیلان المصطفی و مطابق با استانداردها و سرفصل‌های آموزشی این نهاد تاسیس و فعالیت داشته باشند، مورد حمایت‌های معنوی معاونت فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر 500 مرکز قرآنی به صورت رسمی توسط فارغ`التحصیلان المصطفی در کشورهای مختلف در حال فعالیت هستند که برای نخستین بار با پیگیری‌های اداره‌کل قرآن و حدیث و حمایت‌های معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی از این به بعد فعالیت‌های مراکزی که دارای استانداردهای المصطفی و مطابق با سرفصل‌های تدوین شده باشد، می‌توانند تحت لیسانس رسمی جامعه المصطفی العالمیه فعالیت کنند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: برای اولین بار مجوز فعالیت به یکی از مراکز قرآنی در ترکیه صادر شده است که توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان المصطفی مشغول به فعالیت است.
رفیعی بیان کرد: در حال حاضر 500 مرکز قرآنی را شناساسی کرده‌ایم و تردیدی نیست که این مراکز بیش از این تعداد هستند که به مرور شناساسی و مورد حمایت علمی قرار می‌گیرند.
مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی تصریح کرد: کلیه فعالیت‌های این مراکز به صورت خودگردان بوده و المصطفی هزینه‌ای برای مربیان، قرآن‌پژوهان و کادر این مراکز بر عهده ندارد.
وی تاکید کرد: ارائه گواهی نامه پایان دوره و مجوز علمی این مراکز مشروط به حفظ استانداردهای علمی مورد نظر بر عهده المصطفی است.
انتهای پیام

captcha