سرمایه فرهنگی مهم‌ترین شاخص توسعه در هر کشور است
کد خبر: 3794373
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

سرمایه فرهنگی مهم‌ترین شاخص توسعه در هر کشور است

گروه فرهنگی ــ عضو هیئت علمی دانشگاه اردبیل با اشاره به اینکه سرمایه فرهنگی مهم‌ترین شاخصه توسعه در هر کشور محسوب می‌شود، گفت: سرمایه فرهنگی که قطعاً جنبه آموختنی دارد، بایستی در سبک زندگی دانشجویی تقویت شود.

سرمایه فرهنگی مهم‌ترین شاخصه توسعه در هر کشور استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین بشیری، عضو هیئت علمی دانشگاه اردبیل، روز گذشته، ۱۰ اسفندماه در نشست دانشجویی با عنوان‌ «زندگی دانشجویی، فرصت‌ها و فراغت‌ها و بهره‌برداری مناسب از آنها» که توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل و دانشگاه فرهنگیان(پردیس علامه طباطبایی اردبیل) برگزار شد، گفت: دانشجویان همیشه قشر پیشرو در تاریخ ایران بوده است و در سال ۱۳۵۷، بعد از پیروزی انقلاب نیز مشاهده می‌کنیم دانشجویان از پیشتازان جامعه محسوب می‌شوند.
بشیری در ادامه افزود: امروز مبحث روز دنیا سرمایه فرهنگی است و دانشجویان هر جامعه‌ای نیز به مثابه سرمایه فرهنگی آن جامعه محسوب می‌شوند.
وی در ادامه ضمن اذعان به این موضوع که سرمایه فرهنگی مهم‌ترین شاخصه توسعه در هر کشور محسوب می‌شود، گفت: مهم‌ترین فقر در هر جامعه‌ای، فقر فرهنگی است و سرمایه فرهنگی که قطعاً جنبه آموختنی دارد، بایستی در سبک زندگی دانشجویی تقویت شود.
بشیری تصریح کرد: دانشجو یک کنشگر متعهد است؛ و دانشجو به جای کسب ایده‌آل در هر فرآیندی، به‌دنبال آرمان‌طلبی است.
هوشمند، به‌عنوان سخنران دوم این نشست نیز به استفاده بهینه از اوقات فراغت تأکید کرد و گفت: اوقات فراغت دانشجویی باید توام با افزایش روحیه، بازسازی، افزایش علم و آگاهی و موارد مشابه باشد.
وی افزود: براساس یک طرح تحقیقاتی، بین نحوه گذران اوقات فراغت و میزان خشونت ارتباط معنی داری وجود داشته و این پیام مهمی برای ما تلقی می‌شود که در بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جامعه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha