مردم در صورت عدم ضرورت به مسافرت نوروزی نروند
کد خبر: 3797536
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
آیت‌الله سبحانی:

مردم در صورت عدم ضرورت به مسافرت نوروزی نروند

گروه فرهنگی ــ آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: پیش از شروع ایام نوروز صداوسیما تبلیغات خود را برای مسافرت رفتن مردم آغاز کرده‌است که اشتباه است و مردم باید بدانند اگر سفر ضرورت ندارد، لازم نیست به سفر بروند.

مردم در صورت عدم ضرورت به مسافرت نوروزی نروندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی استاد حوزه علمیه استان امشب 21 اسفندماه در دیدار جمعی از معاونین تبلیغی سازمان اوقاف و امور خیریه که در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه تبلیغ در قرآن، بیان کرد: خدای متعال در قرآن فرمودند« اگر همه افراد نمی‌توانند به تبلیغ بروند لازم است افرادی دیگر مروج دین باشند».

 وی آگاهی به نیازهای جامعه و مردم را از عوامل موفقیت در تبلیغ دانست و ادامه داد: مبلغ موفق کسی است که شرایط زمان و جامعه را بشناسد و براساس نیازها سخن بگوید.

آیت‌الله سبحانی با تاکید به اهمیت صله رحم و رسیدگی به فقرا اظهار کرد: مبلغینی که در عید اسلامی به تبلیغ می‌روند به اهمیت صله رحم، رسیدگی به فقرا توجه ویژه داشته باشند.

این مرجع تقلید یادآور شد: آن‌چه  مردم در ایام عید اسلامی باید به آن توجه داشته باشند، اهمیت صله رحم است، ولی به این مسئله کمتر توجه می‌شود.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر این‌که یکی از رسالت‌های مبلغین دعوت جوانان به دین اسلام است، ادامه داد: مبلغینی که به امامزادگان برای تبلیغ می‌روند به فکر جوانان باشند، سعی کنند با جوانان نشست و برخاست داشته باشند و آن‌ها را به دین دعوت کنند.

این مرجع تقلید با انتقاد از رسانه ملی به دلیل تشویق و ترغیب مردم به سفر کردن، گفت: پیش از شروع ایام نوروز صداوسیما تبلیغات خود را برای مسافرت رفتن مردم آغاز کرده‌است که اشتباه است و مردم باید بدانند اگر سفر ضرورت ندارد، لازم نیست به سفر بروند.

انتهای پیام

 

captcha