«تحلیل و نقد دیدگاه محمدعابد الجابری در مورد تشیع» بررسی می‌شود
کد خبر: 3797662
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

«تحلیل و نقد دیدگاه محمدعابد الجابری در مورد تشیع» بررسی می‌شود

گروه اندیشه ــ جلسه پیش‌دفاع رساله دکتری با عنوان «تحلیل و نقد دیدگاه محمدعابد الجابری در مورد تشیع» در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ جلسه پیش‌دفاع رساله دکتری با عنوان «تحلیل و نقد دیدگاه محمدعابد الجابری در مورد تشیع» تألیف سید محمدعلی نوری با حضور نعمت‌الله صفری فروشانی به عنوان استاد راهنما، محمد جاودان به عنوان استاد مشاور و حمیدرضا شریعتمداری، مجید مرادی و صادق رمضانی به عنوان اساتید داور، روز پنجشنبه، 23 اسفندماه از ساعت 16 تا 18 در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار خواهد شد.

محمد عابد الجابری، متفکر و استاد فلسفه دانشگاه رباط، یکی از معروفترین و پرکارترین متفکران جهان عرب بود که آثار و نظراتش در فلسفه و مسائل کلامی جدید بازتاب گسترده‌ای داشته است. یکی از برنامه‌های پژوهشی وی که تاکنون منجر به چاپ چهار جلد کتاب شده، نقد عقل عربی است. وی بر آن است می‌توان نقد عقل عربی زمینه را برای قرائتی علمی و آگاهانه از میراث مهیا کرد. جابری عقل عربی را نتیجهٔ فرهنگی می‌داند که بر سه نظام معرفتی استوار است: نظام زبانی عربی یا بیان؛ نظام غنوسی ایرانی هرمسی یا عرفان و نظام عقلانی یونانی یا برهان.

انتهای پیام

captcha