کارشکنی در کنار فرصت‌های خوب قرآنی
کد خبر: 3815349
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۱

کارشکنی در کنار فرصت‌های خوب قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قاری بین‌الملل قرآن کریم گفت: اگر همه اقشار و نهادهایی که موظف به انجام فعالیت‌های قرآنی هستند در کنار یکدیگر باشند و هدف مشترک داشته باشند به هیچ‌چیز حتی مسائل مالی نیاز نخواهیم داشت.

به گزارش ایکنا از همدان، مهدی ساعد، قاری بین‌المللی قرآن کریم با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآن همدان گفت: برگزاری این‌چنین نمایشگاه‌هایی بسیار پرثمر است به خصوص در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است، این در حالی است که ما تنها در ماه مبارک رمضان به سراغ قرآن می‌رویم.
کارشکنی در کنار فرصت‌های خوب قرآنی
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان به یک جزخوانی محدود می‌شود، گفت: این از استراتژی‌های دشمن است که حواس مسلمانان را از قرآن پرت کند، فرهنگی در جامعه رواج پیداکرده مبنی بر اینکه زمانی که قرآن در مقابل ما باز است و صحبت می‌کنیم باید آن را ببندیم چراکه بی‌احترامی به کلام الهی است، این رویه تلاش دشمن در به حاشیه راندن قرآن است.
وی ادامه داد: بستن قرآن بی‌احترامی به خود قرآن است نه اینکه در حال صحبت آن را ببندیم درحالی‌که نور قرآن و حتی شنیدن آیات قرآن باعث پرورش روح انسان می‌شود.
ساعد تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما قرآنی و اسلامی است و انقلاب ما بر مبنای قرآن است فرصت‌های بسیاری برای برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی وجود دارد اما متأسفانه در زمینهٔ فعالیت‌های قرآنی به همان اندازه که فرصت قرآنی وجود دارد به همان اندازه کارشکنی شده است.
وی با تأکید بر اینکه اگر مقام معظم رهبری و مدیریت ایشان نبود در حال حاضر از قرآن چیزی باقی نمانده بود، گفت: برای جلوگیری از کارشکنی‌ها باید همه قرآنی‌ها و اقشار جامعه حس مطالبه‌گری داشته باشند.
ساعد در ادامه توضیح داد: یکی از مشکلات جامعه نداشتن حس مطالبه‌گری است و درعین‌حال که بودجه‌های قرآنی داده می‌شود اما مطالبه‌گری که پیگیری کند که این بودجه‌ها در چه زمینه و کجا خرج می‌شود وجود ندارد که موجب می‌شود مسئولان پیگیری لازم را نداشته باشند.
وی گفت: هر فرد باید زمینه‌های کاری خود را بشناسد و به همان اندازه که اطلاعات دارد مطالبه‌گری کند و طبق فرموده مقام معظم رهبری باید در جامعه درست مطالبه‌گری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: اگر همه اقشار و نهادهایی که موظف به انجام فعالیت‌های قرآنی هستند در کنار یکدیگر باشند و هدف مشترک داشته باشند تا وحدت رویه داشته باشیم و در انجام فعالیت‌ها از یکدیگر جدا نشویم به هیچ‌چیز حتی مسائل و مشکلاتی که در بحث مالی در حال حاضر در فعالیت‌های قرآنی وجود دارد نیاز نخواهیم داشت. اشکال در فعالیت‌های قرآنی این است که همه دست‌ها در کنار یکدیگر نیست و نمی‌توانیم به هدف‌های بالاتری فکر کنیم.
ساعد با تشکر از فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا به عنوان یک خبرگزاری فعال، گفت: پیشنهاد می‌دهم با برگزاری نشست‌های تخصصی قرآنی با حضور جمعی از مسئولان قرآنی قدمی نو در فعالیت‌های قرآنی و گامی در بررسی و رفع مشکلات قرآنی بردارند.
انتهای پیام
captcha