آغاز ساماندهی و مرمت بقعه امامزاده سلطان علاءالدین آوج
کد خبر: 3830761
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

آغاز ساماندهی و مرمت بقعه امامزاده سلطان علاءالدین آوج

گروه اجتماعی ــ معاون میراث فرهنگی استان قزوین از آغاز پروژه ساماندهی و مرمت بنای تاریخی، مذهبی امامزاده سلطان علاءالدین آوج توسط میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین خبر داد.

آغاز ساماندهی و مرمت امامزاده سلطان علاءالدین آوج

به گزارش ایکنا از قزوین، امیر ارجمند، معاون میراث فرهنگی استان قزوین، با اعلام خبر آغاز ساماندهی و مرمت امامزاده سلطان علاءالدین آوج گفت: امامزاده سلطان علاءالدین واقع در ۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج روستای علاءالدین، از آثار ارزشمند مربوط به دوره صفویه است که به‌منظور حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی، مذهبی و جلوگیری از تخریب و وارد آمدن آسیب بیشتر به بخش‌های مختلف آن پروژه ساماندهی و مرمت این بنا از اواخر تیرماه توسط این اداره‌کل آغاز شد.

وی اظهار کرد: در پروژه مرمت این بنای تاریخی اقدام‌هایی چون بازسازی کف سکوها و پله‌های اطراف بنا شامل تخلیه بندهای قدیمی و بندکشی مجدد و برچیدن بخش‌های آجری فرسوده سطوح عمومی و اصلاح و اجرای مجدد، بازبینی، پاک‌سازی و مرمت کانال‌های دفع رطوبت، ساخت و نصب پنجره‌ها مطابق با الگوی قدیمی، اصلاح ناودان‌ها و اجرای مجدد آن‌ها تحت نظارت کارشناسان مرمت در حال انجام است.

به گزارش ایکنا، امامزاده سلطان علاءالدین در ۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج و بر روی صفه‌ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است. ایوان بلند ورودی با پوشش کاربندی به فضای داخل بقعه می‌رسد که پلان چلیپایی آن را چهار اتاق کوچک کامل می‌کند، این بنا با شماره ۲۱۳۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

captcha