اصفهان؛ چشم‌انتظار متسابقان قرآن
کد خبر: 3845208
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
گزارش ایکنا اصفهان از چهل‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم/1

اصفهان؛ چشم‌انتظار متسابقان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فردا شنبه، 6 مهرماه، با آغاز چهل‌و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه‌ای حال و هوای قرآنی به خود می‌گیرد.

مسابقات سرسراسری قرآن

به گزارش ایکنا از اصفهان، مسابقات قرآن کریم هرساله در سه بخش شهرستانی، ملی و بین‌المللی، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می‌شود که طبق آمارهای این سازمان، هر کدام از این دوره مسابقات، مورد اسقبال اقشار مختلف مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرد.

فردا شنبه 6 مهرماه و در آخرین روز هفته دفاع مقدس، چهل‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان یک یک رویداد بزرگ قرآنی به میزبانی اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه‌ای و با رقابت 534 فعال قرآنی برگزار می‌شود.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از ماه‌ها پیش، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی خود، فعالیت‌های هماهنگی و اجرایی را برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد قرآنی آغاز کرده است. اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را به عنوان مکان برگزاری این دوره از مسابقات انتخاب کرده که این اقدام در نوع خود، کاری جالب و منحصر به فرد است. 

برگزیدگان مرحله استانی چهل‌و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اخیرا در شهر قم به رقابت پرداختند و برگزیدگان آن به مرحله پایانی که از 6 لغایت 21 مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود، به رقابت می‌پردازند. برگزیدگان مرحله پایانی نیز راهی مسابقات بین‌المللی می‌شوند.

در مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن کریم، ۱۳۸ نفر در بخش آقایان و ۲۱۶ نفر در بخش بانوان، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، دعاخوانی و همخوانی برگزار می‌شود که در سه رشته آخر فقط آقایان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

۵۷ داور در بخش آقایان از استان‌های اصفهان، خوزستان، تبریز، تهران، خراسان رضوی، یزد، قم، گیلان، ارومیه، بوشهر، کرمان، کرج، اردبیل، ساری و لاهیجان و ۲۵ داور در بخش بانوان از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، سمنان، خراسان رضوی، قم و مرکزی عهده‌دار بررسی‌های کیفی و اعلام نتایج مسابقات هستند و تعدادی ناظر نیز بر کار این داوران نظارت می‌کنند.

داوران بخش آقایان

در رشته حفظ کل قرآن و قرائت تحقیق، عباس امام‌جمعه، محمدجواد پناهی و احد محمدی‌اصل در بخش تجوید، محمود لطفی‌‌نیا، رضا محمدپور و صالح‌ اطهری‌فرد در بخش لحن، احمد ابوالقاسمی و مهدی دغاغله در بخش لحن‌الاداء، محمدحسین سعیدیان، ‌حسن ربیعیان و حسن مختاری در بخش صوت، محمدرضا حاجی‌اسماعیلی،‌ حسین اخوان‌اقدم و سیداحمد میریان در بخش وقف و ابتدا و مهدی حسنی و مجید عربی نیز در بخش صحت حفظ حضور دارند.
در این گروه معتز آقایی به عنوان هادی حفاظ و غلامرضا شاه‌میوه نیز به عنوان سرپرست هیئت داوران معرفی شده و ناظر هیئت داوران در این بخش هاشم روغنی است.

در رشته‌های قرائت ترتیل حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم که مسابقات آن طی روزهای هفتم و هشتم مهرماه برگزار می‌شود نیز محمدرضا ابوالقاسمی، ‌سعید قربانی، یوسف ایزدی،‌ مهدی دغاغله، صالح اطهری‌فرد، عباس هاشمی، امین پویا، حسین رستمی، علی‌اکبر کاظمی، کریم دولتی، سعید رحمانی، محمدحسین فیاض، سیدرضا میرموسایی و هاشم سلطانی‌نژاد به امر قضاوت می‌پردازند.

در این بخش محمدرضا ستوده‌نیا، به عنوان سرپرست هیئت داوران، رضا عابدین‌زاده به عنوان هادی حفاظ و محمد بنیادی نیز ناظر هیئت داوران معرفی شده است.

در رشته اذان نیز اساتیدی همچون محمدرضا ابوالقاسمی، سیدحبیب‌الله تربتیان، علی‌اکبر ملکشاهی، وحید وکیلی، محمدحسین سعیدیان، حسن رضائیان، حسینعلی شریف و سیدعباس انجام به امر قضاوت مسابقات می‌پردازند. ناظر این بخش مسعود عنایتی‌مقدم است. رقابت‌ها در رشته اذان روز یکشنبه، هفتم مهرماه برگزار می‌شود.

در رشته دعاخوانی که مسابقات آن روز هفتم مهر برگزار می‌شود نیز محمدرضا پورزرگری، حجت‌الاسلام مرتضی حائری‌نسب، سیدعباس انجام، جمشید بذربخش، محمدحسین سعیدیان، مسعود عنایتی‌مقدم، حجت‌الاسلام جعفر واضحی و حجت‌الاسلام مهدی متانت مسابقات را داوری می‌کنند. در این بخش سرپرستی هیئت داوران برعهده محمدحسین سعیدیان و نظارت نیز برعهده سیدکریم موسوی است.
در رشته هم‌خوانی قرآن و همسرایی نیز غلامرضا شاه‌میوه به عنوان سرپرست هیئت داوران معرفی شده و احمد لیایی نیز ناظر هیئت داوران است. در این رشته‌ها داوری مسابقات برعهده اساتیدی همچون محمدرضا ستوده‌نیا، محمدرضا پورزرگری، مجتبی مینوتن، رضای شریفی، محمد جباری، اسماعیل مومن‌ثانی، محمدرضا جنتی، حسن مختاری، محمدرضا حاجی‌اسماعیلی، حسن حکیم‌باشی، سیدعباس انجام، علی‌اکبر کاظمی، ابوالفضل چمنی، ماجد نجاریان و احمد لیایی است. رقابت‌ها در این رشته روز ششم مهر برگزار می‌شود.

داوران بخش بانوان

در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق، زهرا بهاری و بهجت‌السادات موسوی‌زاده داوری بخش صوت، ناهید سلطانی و راضیه جمالی در بخش لحن، سیده‌طاهره میرغیاثی در بخش وقف و ابتدا، مرجانه نیاورانی و اعظم تشیعی‌فرد در بخش تجوید و فاطمه حسینی‌فر و زهرا افخمی در بخش حسن حفظ به امر داوری مسابقات می‌پردازند. در این بخش نجمه شعبانی به عنوان هادی حفاظ و اعظم الماسی نیز به عنوان سرپرست هیئت داوران معرفی شده است.

در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و قرائت ترتیل نیز زینب آقایی و فاطمه ‌رحیمی‌فرد در بخش لحن، فاطمه یگانگی و بدریه زاهدی در بخش وقف و ابتدا، صدیقه حسینی و وجیهه شیخ‌فرشی در بخش تجوید و زهرا صریحی‌نژاد و راضیه نظری نیز در بخش حسن حفظ به عنوان داور معرفی شده‌اند.

در این بخش حوریه عقبایی به عنوان سرپرست هیئت داوران معرفی شده است. همچنین استادراهنمای بخش بانوان چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز فرخنده کریم‌زاده است.

 

فینالیست‌های چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن

فینالیست‌های رشته اذان

فینالیست‌های رشته اذان در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از استان‌های، مازندران، تهران (دو نفر)، قم، گیلان، خوزستان، آذربایجان غربی و یزد هستند، که عبارتند از: مجتبی کریمی از مازندران، سیدمحمدهادی قاسمی و وحید باقرنژاد از تهران، محمدحسین ابراهیمی از قم، محمدرضا نمازی از گیلان، خیرالله عثمان‌زاده از خوزستان، بابک اشرافی از آذربایجان غربی و علی پروا از یزد در این بخش با یکدیگر ببه رقابت می‌پردازند.

فینالیست‌های رشته حفظ ۱۰جزء قرآن کریم

امین صیدی، مهدی کشاورز، شهاب‌الدین خجملی، سیدحمیدرضا جاویدشفیعی، احمدرضا حدادی، سیدمحمدحسین حسینی، هادی رضایی، یوسف رحیمی، علی سبزه، وحید ترکمان دهنوی نیز فینالیست‌های این دوره از مسابقات ملی قرآن کریم در رشته حفظ ۱۰جزء قرآن کریم هستند.

فینالیست‌های رشته حفظ 20جزء قرآن کریم

علی براتی، حسن حسین‌زاده، سیدعلی حسینی، رضا رحیمی، مسعود سیاف‌زاده، حمیدرضا صافی، مجتبی قدبیگی، سعید قره‌داشی، علی محبی‌پور، سیدحامد مهدی‌زاده و جواد نظری از فینالیست‌های رشته حافظان ۲۰جزء قرآن کریم هستند.

فینالیست‌های حفظ کل قرآن کریم

در رشته حفظ کل قرآن کریم و از بین حدود ۶۰شرکت ‌کننده در مرحله مقدماتی، ۱۷نفر موفق به راه‌یابی به مرحله نهایی شده‌اند، که عبارتاند از: رضا گلشاهی، محمد خاکپور، حسین خانی، سعید شاهرخی، ابوذر کرمی، علیرضا سامری، احمد معتمدی، رسول تکبیری، نوید رزمجو، محمدحسین عربیان، سعید علی‌اکبری، امیدرضا رحیمی، سینا طباخی، مجتبی علیرضالو، پیمان ایازی، محمود بابایی و امیرعلی ابوالفضلی.

فینالیست‌های رشته دعاخوانی

راه یافتگان به بخش فینال این رشته عبارتند از: حمیدرضا اسکندری، فریبرز اسکندری، شهاب امانت‌چی، سجاد براتی، مهدی خطیب، محمدرضا خوش‌قلب، احمد راهی‌مالکی،علی صدقی و مصطفی علی‌وردی.

فینالیست‌های قرائت ترتیل

سجاد اکباتانی، محمدمهدی بیگی، سیدحجت ترحمی، محمدحسین حدادزاده، محمد دافعیان، محمدرضا عباسیان، حسین عزیزی، مهدی علم خواه، مهیار قاسمی، حسام قانعی وعلی قنبری به این مرحله راه یافتند.

قاریان فینالیست

22 قاری از 73 قاری شرکت کننده در این مسابقات به مرحله فینال راه یافته‌اند، که عبارتند از علیرضا بیژنی، حسین پورکویر، رسول تمجید، سیدمصطفی حسینی، امید حسینی‌نژاد، حمید حق‌طلب،حسن حکیمی، وحید خزایی، حسین خسروی، مختار دهقان، مهدی شایق، حبیب صداقت، محمدعلی عنبری، مهدی فروغی، محسن قاسمی، مجتبی محمدبیگی، علیرضا مسیح‌پور، سیدحمیدرضا مقدسی، هادی موحد‌امین، مسعود موحدی‌راد، سید‌جاسم موسوی و مسعود نوری.

فینالیست‌های رشته قرائت تحقیق

اسامی فینالیست‌های رشته قرائت تحقیق چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد که براساس آن ۲۲ قاری از بین ۷۳ قاری حاضر در مرحله مقدماتی موفق به حضور در فینال مسابقات شده‌اند. این مسابقات ۶ تا ۱۹ مهرماه به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود.
اسامی براساس حروف الفبا به این شرح است: علیرضا بیژنی، حسین پورکویر، رسول تمجید، سیدمصطفی حسینی، امید حسینی‌نژاد، حمید حق‌طلب، حسن حکیمی، وحید خزایی، حسین خسروی، مختار دهقان، مهدی شایق، حبیب صداقت، محمدعلی عنبری، مهدی فروغی، محسن قاسمی، مجتبی محمدبیگی، علیرضا مسیح‌پور، سیدحمیدرضا مقدسی، هادی موحد‌امین، مسعود موحدی‌راد، سید‌جاسم موسوی، مسعود نوری

مسابقه کتابت قرآن کریم

همزمان با برگزاری این دوره از مسابقات، برنامه‌های جنبی متعددی نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآن، نمایشگاه و برنامه‌های هنری برگزار خواهد شد. برهمین اساس امسال  برای اولین بار در کشور و در جریان مسابقات سراسری قرآن، مسابقه کتابت قرآن کریم نیز با حضور ۲۰ شرکت‌کننده در روز 10 مهرماه در مسجد جامع اصفهان برگزار می‌شود.
مراسم افتتاحیه مرحله پایانی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، ۶ مهرماه در سالن ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و آیین اختتامیه، ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود.
اختتامیه‌های فرعی نیز در جریان مسابقات برگزار خواهد شد، یعنی اختتامیه هر رشته و نیز اختتامیه رقابت‌های بانوان و آقایان به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود. بعد از پایان رقابت‌های هر بخش نیز شرکت‌کنندگان مربوطه از استان خارج شده و جای خود را به شرکت‌کنندگان جدید می‌دهند.

مسابقات بانوان این دوره از مسابقات از روز 12 مهرماه لغایت19 مهرماه برگزار می‌شود. 


انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha