نشست «اعجاز بیانی قرآن» در مصر برگزار شد  
کد خبر: 3849805
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

نشست «اعجاز بیانی قرآن» در مصر برگزار شد  

گروه بین‌الملل ــ نشست «اعجاز بیانی در قرآن کریم» از سوی سازمان جهانی فارغ‌التحصیلان الازهر، شعبه استان الغربیه مصر، در شهر طنطا برگزار شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «الدستور»، نخستین نشست از سلسله نشست‌های اعجاز بیانی در قرآن کریم به همت فارغ‌التحصیلان الازهر در مرکز آموزشی «الاحمدی» شهر طنطا، مرکز استان الغربیه مصر برگزار شد.
 
در این نشست جمعی از اساتید دانشگاه الازهر از جمله «سیف رجب قزامل» رئیس پیشین دانشکده شریعت و قانون دانشگاه الازهر شعبه الغربیه، «محمد محمد عضو» استاد تفسیر دانشگاه الازهر و شیخ «نجاتی وهبه عوف» مدرس زبان عربی الازهر حضور داشتند.
 
در نشست مذکور، به اهمیت و نقش زبان عربی به عنوان زبان قرآن کریم و زبان جامع در دنیا از آن جهت که آموزه‌های دین اسلام را در جهان انتشار داده و امت‌ها از طریق این زبان به دین اسلام راه یافته‌اند، پرداخته شد.
 
همچنین فصاحت و بلاغت زبان عربی و ارزش‌‌گذاری اعجاز لغوی در قرآن کریم که موجب بهت و حیرت دانشمندان جهان شده است، در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
 
معجزه بودن زبان قرآن و همچنین بررسی طریقه خواندن قرآن کریم نیز از دیگر مواردی بود که درباره آن در نشست مذکور بحث و تبادل نظر شده و بر ارزش افکار روشنفکرانه در آماده‌سازی نسلی صالح برای ساخت جامعه‌ای پایدار، تأکید شد.

شرکت کنندگان در این نشست بر اهمیت نقش علمای الازهر در مبارزه با اندیشه‌های افراطی و تخریبگرانه که از سوی دشمنان با هدف نشر روش‌های آشوبگری، تقسیم جوامع به احزاب و گروه‌های مختلف و کشتار یکدیگر نشر داده می‌شود، تأکید کردند.
 
انتهای پیام
captcha