برنامه‌های قرآنی حرم شاهچراغ(ع) در دهه فجر/ از برگزاری مسابقات قرآن تا ترتیل‌خوانی روزانه
کد خبر: 3876510
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

برنامه‌های قرآنی حرم شاهچراغ(ع) در دهه فجر/ از برگزاری مسابقات قرآن تا ترتیل‌خوانی روزانه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در ایام‌الله دهه فجر، به‌صورت روزانه برنامه‌های قرآنی نظیر دو نوبت ترتیل‌خوانی در صبح و عصر، مسابقات قرآن «شكوفه‌های احمدی» و غیره در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به‌مناسبت این ایام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه یكی از اصلی‌ترین این برنامه‌ها، برنامه‌های قرآنی هستند، افزود:‌ برنامه‌های قرآنی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شامل برگزاری مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن و محافل ترتیل‌خوانی در ایام دهه فجر هستند.
سلامی اظهار كرد: در ایام‌الله دهه فجر هر روز مراسم ترتیل‌خوانی قرآن كریم در دو نوبت صبح ساعت 7 صبح و بعدازظهر ساعت 17 در این حرم مطهر برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: در این مراسم‌ یك حزب قرآن به‌ مدت نیم ساعت توسط قاریان برجسته استان فارس و با حضور زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی تلاوت می‌شوند.
وی همچنین از برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن «شكوفه‌های احمدی» در این حرم مطهر خبر داد و گفت: این مسابقات فردا، 16 بهمن‌ماه از ساعت 8 صبح تا 15:30 در محل دارالقرآن كریم حرم مطهر برگزار می‌شود.
سلامی اضافه كرد: در این مسابقات 300 نفر از كودكان و نونهالان قریب 150 مهد كودك شیراز در رده سنی 4 تا 6 سال و در دو بخش دختران و پسران به رقابت می‌پردازند.
معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: این مسابقات در دو رشته حفظ 12 سوره آخر قرآن به اضافه سوره حمد و حفظ 24 سوره آخر قرآن كریم به اضافه سوره حمد برگزار می‌شود.
وی بیان كرد: علاوه بر این‌ها محفل انس با قرآن با تلاوت «حمید شاكرنژاد»، قاری بین‌المللی كشورمان از مشهد مقدس و «حسام قانعی»، قاری، مرتل و مؤذن برتر استان فارس در روز پنج‌شنبه، 17 بهمن‌ماه قبل از نماز مغرب و عشاء در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha