کرونا در جهان، از ابراز ناتوانی اسرائیل تا درخواست عجيب مقتدی صدر
کد خبر: 3883461
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱

کرونا در جهان، از ابراز ناتوانی اسرائیل تا درخواست عجيب مقتدی صدر

تازه‌ترین تحولات مربوط به ویروس کرونا که از چین به بیش از 80 کشور جهان سرایت کرده است، حکایت از افزایش روزافزون شیوع این بیماری در اقصي نقاط جهان دارد.

کرونا در جهان، از ابراز ناتوانی اسرائیل تا درخواست عجيب مقتدی صدربه گزارش ایکنا؛ تازه‌ترین آمار اعلام‌شده درباره کرونا نشان می‌دهد این ویروس به بیش از 80 کشور جهان سرایت کرده و آمار مبتلایان به آن در حال افزایش است.

عربستان که به تازگی آمار مربوط به تلفات ویروس کرونا در این کشور را ارائه کرده است، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اعلام کرد که 5 نفر به این ویروس مبتلا هستند.

در همین حال، لبنان امروز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد افراد مبتلا به کرونا به 16 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت مصر هم گزارش داد که یک مورد از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است.

تعطیلی کلیسای «المهد» در فلسطین

فلسطین هم پس از مشاهده ثبت چند مورد ابتلا به کرونا، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد و کلیسای «المهد» در بیت لحم را پس از شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا بست.

وزارت بهداشت کویت در تازه‌ترین آمار خود، تعداد مبتلایان به این ویروس مرگبار را 58 نفر اعلام کرده است.

در فلسطین اشغالی نیز ۱۰ نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۶۳۰ اسرائیلی نیز به دلیل احتمال ابتلا به این ویروس در قرنطینه هستند که از این میان ۳۳۴ تن از آنها نظامیان ارتش هستند.

ابراز ناتوانی اسرائیل

«اسرائیل کاتص» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه هشدار داد ویروس کرونا در آستانه شیوع گسترده در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و این رژیم قادر به کنترل آن نخواهد بود.

به نوشته روزنامه «تایمز آف اسرائیل»، کاتص در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «ما با رهبران در حال گفت‌وگو هستیم و دیدگاه اسرائیل را برای آن‌ها توضیح می‌دهیم. ما در آستانه شیوع [کرونا] هستیم و قادر به کنترل آن نخواهیم بود و پس از آن، شیوه زندگی در اسرائیل عوض می‌شود».

ژاپن نیز به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تصمیم گرفته است که مسافرانی که از چین و کره جنوبی وارد این کشور می‌شوند، به مدت دو هفته قرنطینه کند.

درخواست عجیب مقتدی صدر

در عراق نیز تعداد فوتی‌ها دو نفر و تعداد مبتلایان 35 نفر اعلام شده است که در پی آن، تعدادی از اماکن زیارتی این کشور در راستای مقابله با کرونا بسته شده است، اما رهبر جریان صدر عراق معتقد است که بارگاه علوی در نجف نباید بسته شود.

مقتدی صدر که امروز، پنجشنبه برای دیدار با مسئولان تولیت آستان بارگاه علوی به نجف اشرف سفر کرده است، در درخواستی عجیب از آنها خواست تا این مکان مقدس را نبندند.

در صفحه فیسبوک مقتدی صدر آمده که بسته‌شدن بارگاه‌ها به معنای محرومیت از الطاف الهی و قطع راه‌های شفاعت و رحمت است.

کرونا در اروپا قربانی گرفت

این ویروس در کشورهای اروپایی هم قربانی گرفت. سوئیس اولین مورد فوتی را اعلام کرد. تعداد افراد مبتلا به کرونا در انگلیس به 90 نفر و در اتریش به 37 نفر افزایش یافته است. در آلمان هم این  تعداد به 109 نفر رسیده است.

در مراکش دومین مورد و در بوسنی تنها یک مورد از ابتلا به این ویروس مشاهده شده است.

در کشور چین هم مرگ و میر ناشی از این ویروس از مرز 3 هزار نفر عبور کرده و تعداد مبتلایان آن به بیش از 80 هزار نفر رسیده است.

در کره جنوبی هم تعداد مبتلایان به شش هزار نفر رسیده است که این بیشترین آمار افراد مبتلا به کرونا بعد از چین محسوب می‌شود.

کشور هند نیز پس از ثبت 30 مورد از ابتلا به این ویروس، همه مدارس ابتدایی خود را تا 31 مارس بست.

11 کشته در آمریکا

شیوع کرونا در آمریکا تاکنون ۱۱ کشته بر جای گذاشته و در ایالت کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام شده است.

در کل 80 مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر این کشور تأیید شده است که بیشتر آنها در دو ایالت فوق الذکر بوده است.

همچنین مجلس نمایندگان کنگره آمریکا با تصویب یک طرح قانونی مبلغ 8.3 میلیون دلار را به مبارزه با نوع جدید ویروس کرونا تخصیص داده است.

این طرح قانونی با 415 رأی موافق به تصویب رسید و فقط دو نماینده با آن مخالفت کردند.  قرار است سند مصوبه برای ادامه بررسی به مجلس سنا ارسال شود.

انتهای پیام
captcha