اخبار کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مورد ابتلا در واتیکان تا لغو رویدادهای فرهنگی
کد خبر: 3883518
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

اخبار کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مورد ابتلا در واتیکان تا لغو رویدادهای فرهنگی

ثبت نخستین مورد ابتلا در واتیکان، اعلام وضعیت قرمز در مسکو، آمار سازمان بهداشت جهانی از فوتی‌های 24 ساعت گذشته، ابتلای نماینده پارلمان فرانسه به کرونا، اعلام وضعیت فوق‌العاده در ایالت «مریلند» آمریکا، لغو نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب ریاض و لندن و ممنوعیت ورود عراقی‌ها به کربلا...از آخرین تحولات و اخبار مربوط به این ویروس در جهان است.

اخبار کرونا در جهان؛ از جولان ویروس در اروپا تا لغو رویدادهای مهم فرهنگی
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، سازمان بهداشت جهانی امروز، 16 اسفندماه، اعلام کرد که در روز پنجشنبه ۸۴ مورد فوتی در جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

براساس اعلام این سازمان، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۸۴ نفر در جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بهداشت جهان تاکید کرد که روز پنجشنبه همچنین ۲۲۴۱ نفر در جهان دچار ویروس کرونا شدند.

سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد که در چین تاکنون ۳۰۱۵ قربانی این ویروس شدند و تعداد قربانیان در سایر کشورهای جهان ۲۶۷ نفر است.
 
ممنوعیت ورود به کربلا
 
پایگاه خبری «السومریه نیوز» نوشت: نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف مقابله پیشگیرانه با ویروس کرونا، شهروندان استان‌های مختلف عراق به مدت یک هفته حق ورود به این کشور را ندارند.
 
این در حالی است که تولیت آستان حسینی نیز دیروز از عدم برگزاری نماز جمعه این هفته به دلیل شرایط بهداشتی کنونی در عراق و به منظور رعایت توصیه‌های اداره بهداشت کربلای مقدس خبر داد.

تعویق برگزاری جشنوراه بهار شهادت

از سوی دیگر آستان‌های مقدس حسینی و عباسی از تعویق برگزاری جشنوراه بین‌المللی فرهنگی بهار شهادت که هر ساله به مناسبت سالروز ولادت اقمار اهل بیت(علیهم السلام) در ماه شعبان برگزار می شود، خبر دادند.

براساس اعلام، پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی، در متن بیانیه صادره از سوی کمیته برگزارکننده این جشنواره آمده است: «در سایه شرایط کنونی، آستان‌های مقدس حسینی و عباسی و بنابر توصیه متولیان شرعی آن دو آستان، تعویق برگزاری جشنواره بهار شهادت در سال جاری مقرر شده است و تنها به جشن‌ها و فعالیت‌های عمومی به مناسبت ولادت اقمار محمدی در ماه شعبان اکتفا خواهد شد».
 
وضعیت فوق‌العاده در «مریلند» آمریکا
 
پایگاه خبری «اسکای نیوز» امارات نیز گزارش داد که در پی مبتلاشدن 3 نفر به ویروس کرونا در ایالت «مریلند» آمریکا، در این ایالت وضعیت فوق‌العاده اعلام شد.
بسته خبری کرونا در جهان؛ از جولان ویروس در اروپا تا لغو رویدادهای مهم فرهنگی
این در حالی است که تاکنون 12 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند که 11 نفر آن‌ها از ایالت واشنگتن و یک نفر از ایالت کالیفرنیا بوده است.
 
ثبت نخستین مورد ابتلا در واتیکان
 
پایگاه خبری «السومریه نیوز» اعلام کرد که مقامات واتیکان از نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.
 
اعلام وضعیت قرمز در مسکو

مقامات مسکو برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در این شهر وضعیت قرمز اعلام کردند.
 
در وب‌سایت شهردار مسکو آمده است که آن دسته از شهروندان روسیه که از چین، کره‌جنوبی، ایران، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا و دیگر کشورهایی که نشانه‌هایی از گسترش کروناویروس داشته‌اند، به این کشور بازمی‌گردند باید خود را به مدت 14 روز قرنطینه کنند.

روسیه هنوز موردی از ابتلا به این ویروس را گزارش نکرده است، اما شش فرد را که در کشورهایی دیگر دچار این بیماری شده بودند، مورد درمان قرار داده است.

روسیه همچنین نشست انجمن بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ را که قرار بود اوایل ماه ژوئن برگزار شود، لغو کرد.
 
حالت فوق‌العاده 30 روزه در فلسطین
 
رئیس تشکیلات خودگردان با هدف مقابله با ویروس کرونا، در همه اراضی فلسطین به مدت ۳۰ روز اعلام حالت فوق العاده کرده است.
 
خبرگزاری مستقل فلسطین(صفا) در این زمینه نوشت: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان پنجشنبه شب در راستای ممانعت از  شیوع ویروس کرونا، در سراسر اراضی فلسطین حالت فوق العاده را اعلام کرد.

این تصمیم محمود عباس به دنبال مشاهده ۷ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در بیت لحم در کرانه باختری اتخاذ شده است. فلسطینی هایی که در بیت لحم به ویروس کرونا مبتلا شدند،  کارکنان هتلی بودند که در آنجا گردشگران یونانی مبتلا به ویروس کرونا اقامت داشتند.
 
وضعیت مصر
 
پایگاه خبری «الیوم السابع» گزارش داد: وزارت بهداشت مصر با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که یک مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در مصر به ثبت رسیده است و بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در مصر تاکنون به ۳ نفر رسیده است.

لغو نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب لندن و ریاض
 
پایگاه خبری «عربی 21» اعلام کرد که نمایشگاه بین‌المللی کتاب لندن نیز که قرار بود هفته آینده با مشارکت ناشران 100 کشور جهان در لندن برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است. تاکنون در بریتانیا 51 مورد ابتلا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
بسته خبری کرونا در جهان؛ از جولان ویروس در اروپا تا لغو رویدادهای مهم فرهنگی
این در حالی که سازمان یونسکو اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان تاکنون حضور بیش از 290 میلیون دانش‌آموز در کلاس‌های درس متوفق شده است.
 
همچنین، وزارت فرهنگ عربستان سعودی از تعویق برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض به دلیل ویروس کرونا خبر داد.

این وزارتخانه روز گذشته در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه به زمان دیگری موکول شده است، اعلام کرد: تعویق برگزاری این نمایشگاه به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای محافظت از سلامت بازدیدکنندگان این نمایشگاه و عاملان آن که از تابعیت های مختلف هستند، صورت گرفته است.

قرار بود این نمایشگاه دوم تا یازدهم آوریل جاری(۱۴ تا ۲۳ فروردین) در ریاض پایتخت عربستان برگزار شود، اما وزارت فرهنگ سعودی تاریخ جدید برگزاری این نمایشگاه را اعلام نکرده است.

ابتلای نماینده مجلس فرانسه
 
پایگاه خبری «یورونیوز» گزارش داد که ریشار فران، رئیس مجلس ملی فرانسه پنجشنبه‌شب اعلام کرده که یکی از نمایندگان این مجلس به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا در بیمارستان بستری شده است.
بسته خبری کرونا در جهان؛ از جولان ویروس در اروپا تا لغو رویدادهای مهم فرهنگی
به گفته رئیس مجلس ملی فرانسه یکی از کارکنان این نهاد نیز به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده است.
 
مقامات فرانسه اعلام کرده‌اند که تاکنون ۴۲۳ نفر در این کشور به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد تاکنون هفت نفر جان خود را از دست داده اند. از میان مبتلایان حال ۲۳ نفر «وخیم» گزارش شده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در دیدار با گروهی از کارشناسان بیماری‌های عفونی همه‌‌گیر شدن بیماری «کووید ۱۹» را «اجتناب ناپذیر» توصیف کرد.
 
فرانسه به همراه ایتالیا و آلمان یکی از کشورهایی است که با شیوع گسترده ویروس جدید کرونا روبرو بوده است.

دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که جلسه هفته آینده نمایندگان این پارلمان به جای شهر استراسبورگ در فرانسه، در بروکسل برگزار خواهد شد.
 
کامرون

پایگاه خبری «النشره» لبنان گزارش داد: ویروس «کرونا» پس از شیوع در چند کشور آفریقایی، این‌بار به کشور «کامرون» رسید.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت کشور کامرون با صدور بیانیه‌ای از ثبت نخستین مورد از ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.
 
کاستاریکا

وزارت بهداشت کاستاریکا نیز از نخستین مورد ابتلا به کرونا در این کشور واقع در آمریکای لاتین خبر داد.
 
وزارت بهداشت کاستاریکا اعلام کرد که این فرد زنی است که از ایتالیا و تونس آمده است.

ایتالیا
 
وزارت بهداشت ایتالیا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته موارد جدیدی از قربانی شدن مبتلایان به ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت ایتالیا، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۱۴۸ نفر رسیده است.
 
مراکش

 وزارت بهداشت مراکش نیز با صدور بیانیه‌ای از ثبت دومین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرد که فرد مبتلاء کسی است که به تازگی از ایتالیا بازگشته است.

این در حالی است که مراکش ۳ روز پیش از ثبت نخستین فرد مبتلا به کرونا در کشور خود خبر داده بود.

 صربستان

پایگاه خبری «الجزیره نت» نوشت: وزارت بهداشت صربستان اعلام کرد که با ثبت نخستین مورد از ابتلا به کرونا، این ویروس وارد این کشور نیز شده است.
 
آلمان

مقامات آلمانی امروز جمعه اعلام کردند که ۱۳۴ مورد جدید ابتلا به این ویروس در کشورشان به ثبت رسیده است.

تاکنون در ۱۵ ایالت از ۱۶ ایالت آلمان موارد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و اکثر افراد مبتلا به بیماری کرونا در ایالت نوردراین-وستفالن اقامت داشته‌اند.
 
ژاپن 

وزارت بهداشت ژاپن آخرین آمار افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور تا بامداد روز جمعه را یک هزار و ۴۷ نفر اعلام کرد که بیانگر افزایش شمار افراد آلوده به این ویروس است.
 
همچنین، تاکنون در ژاپن ۱۲ تن جان باخته اند که ۶ نفر آنها در کشتی تفریحی دیاموند پرنسس بوده‌اند.

انگلیس

مقام‌های پزشکی انگلیس نخستین مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس را در این کشور تایید کردند.

کریس ویتی، رئیس مرکز بهداشت و درمان انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بیمار که در بیمارستان رویال برکشایر تحت درمان بود، یک سالخورده بود و از شرایط بد سلامتی رنج می‌برد.

این بیمارستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بیمار پیشتر بابت دلایلی بجز ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان مراجعه داشته و از آن خارج شده است. اما این بار بابت شک به ابتلا به ویروس به بیمارستان مراجعه کرد و آزمایش کرونا ویروسش مثبت اعلام شد.
 

انتهای پیام
captcha