اجرای طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه و امامزادگان بوشهر
کد خبر: 3893095
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر خبر داد:

اجرای طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه و امامزادگان بوشهر

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور گفت: طرح «ضیافت الهی» با هدف تقویت فضای معنوی انس با قرآن کریم و دعا و مناجات ویژه ماه بهار قرآن از ششم اردیبهشت تا چهارم خردادماه سال جاری در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان بوشهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با اشاره به اجرای طرح «ضیافت الهی» همزمان با ماه مبارک رمضان، گفت: طرح ضیافت الهی با هدف تقویت فضای معنوی انس با قرآن کریم و دعا و مناجات ویژه ماه بهار قرآن در سطح جامعه ارائه می‌شود و لازم است مراکز افق در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان، ترتیبی اتخاذ کنند تا با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات موجود، برنامه‌ریزی و اقدام لازم انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه تمامی استان‌ها به‌دلیل همه‌گیری بیماری ویروس کرونا از برگزاری مراسم‌ها و تجمعات با حضور جمعیت مردمی منع شده‌اند، افزود: در اجرای این طرح ملی، همه ملزم به رعایت دقیق دستورات و مسائل بهداشتی هستند و طرح مراقبت و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی در تمام برنامه‌ها، تحت هر شرایط، ضروری و لازم‌الاجراست.


اجرای برنامه انفاق و کمک به نیازمندان


حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه طرح ضیافت الهی از ششم اردیبهشت آغاز و تا چهارم خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: تشکیل ستاد‌ استانی با حضور کلیه نهادهای رسانه‌ای و درمانی، نظافت و ضدعفونی کردن ضریح آستان مقدس امامزادگان، شبستان و محوطه بقاع متبرکه، قفسه‌های کتب و...، فضاسازی و تبلیغات محیطی متناسب با ایام و لیالی ماه مبارک رمضان، پخش دائمی تلاوت قرآن، اذان، ادعیه، زیارات، مناجات سحرگاهی و سخنرانی مناسبتی از مساجد و بقاع متبرکه، اجرای برنامه ترتیل‌خوانی و جزءخوانی در بقاع متبرکه، برپایی جلسات تصویری تفسیر اساتید عالی در آستان امامزادگان مقدس، اجرای برنامه انفاق و مواسات و کمک به محرومان نیازمند به عنوان بخشی از برنامه‌های این طرح است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به ابلاغیه بلامانع بودن برپایی نماز عید سعید فطر در صورت صدور مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: انتشار بسته آواهای قرآنی و نماهنگ فرهنگی مناسبتی، تولید ویژه‌نامه رسانه‌ای «خدیجه مادر امت»، تولید ویژه‌برنامه رسانه‌ای «جشن ولادت کریم اهل بیت(ع)»، برپایی جشن خیابانی «نسیم کرامت»، اجرای طرح سفره‌های افطاری ساده با عنوان رزمایش «ضیافت همدلی»، برگزاری مراسم شب‌های قدر و شهادت و شام غریبان اولین پیشوای شیعیان حضرت امیرمؤمنان امام علی‌(ع)، بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی طرح ملی ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه گفت: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در تمامی نقاط استان بوشهر در بازه زمانی ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیرماه با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه برگزاری چهل‌ وسومین دوره این مسابقات برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت‌ نام این مسابقات، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند از ششم اردیبهشت‌ماه مصادف با اول ماه مبارک رمضان تا ۱۶ خردادماه برای ثبت ‌نام از طریق مراجعه به تارنمای سایبری به نشانی www.my.oghaf.ir اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با اشاره به برگزاری این مسابقات در 10 رشته قرآنی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء، اذان، دعاخوانی، همسرایی و هم‌خوانی و نیز تفسیرعمومی قرآن کریم، اعلام کرد: سایت ثبت ‌نام در این مسابقات از ساعت ۲۴ روز جمعه، ۱۶ خردادماه سال جاری بسته خواهد شد، پس از علاقه‌مندان خواستاریم در بازه زمانی یاد شده ثبت ‌نام کنند.


میزبانی سه شهرستان به جهت ارتقای سطح کیفی مسابقات استانی


وی اظهار کرد: تفاوت مسابقات این دوره نسبت به دوره‌های گذشته در این است که این مسابقات در مرحله شهرستانی به مرکزیت سه شهرستان به جهت ارتقای سطح کیفی مسابقات استانی برگزار خواهد شد، که این مراکز شامل بوشهر، دشتستان و کنگان است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺩﻩ ﺯﻣﺎﻧﯽ ۱۱ ﺗﺎ ۲۱ ﺷﻬﺮﯾﻮﺭﻣﺎﻩ ﮐﻪ ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﭼﻬﻞ ‌ﻭ ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺍﻭﻗﺎﻑ ﺩﺭ ﺑﻮﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻧﻔﺮﺍﺕ ﺑﺮﺗﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺗﺮﯾﻦ‌ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ‌ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﯾﺎﻓﺖ.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر یادآور شد: ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺍﺯ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻭﯾﮋﻩ ﺑﺰﺭﮔﺴﺎﻻ‌ﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎﻻ‌ﯼ ۱۸ ﺳﺎﻝ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺷﺮﮐﺖ کنند ﻭ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﻧﺶ‌ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ مجاز ﻧیست.

ﻭﯼ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮﺩ: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮐﺮﻭﻧﺎ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ، ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﻗﯿﻖ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮐﺮﻭﻧﺎ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﻗﯿﻖ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.


رونمایی از فاز دوم سامانه سایبری آزمون‌های مجازی برخط


حجت‌الاسلام اسماعیل پور از طراحی و راه‌اندازی فاز دوم آزمون‌های مجازی و برخط اوقاف استان بوشهر خبر داد و اعلام کرد: سامانه آزمون قرآنی اوقاف‌ استان بوشهر به همت اداره امور قرآنی و با مشارکت واحد فناوری این اداره‌کل طراحی و راه‌اندازی شده است و کلیه فرآیند ثبت نام و برگزاری آزمون مجازی برخط در این سامانه فناوری سایبری به نشانی تارنمای  bu-oghaf.ir پیش‌بینی و لحاظ شده است.


رقابت 150 حافظ صحیفه سجادیه در آزمون مجازی اوقاف بوشهر


وی با اعلام اینکه نزدیک به 150 نفر بوشهری در آزمون مجازی حفظ دعای هفتم صحیفه سجادیه ثبت نام کرده‌اند، گفت: آزمون برخط ویژه حفاظ دعای هفتم صحیفه سجادیه از طریق سامانه سایبری پیشرفته اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار خواهد شد و تمامی سؤالات این آزمون مجازی ویژه حفاظ صحیفه سجادیه به‌صورت چهار گزینه‌ای است.

سیده‌فردوس رضوی
انتهای پیام
captcha