پيشنهاد امام جمعه موقت قزوين درخصوص بازگشايی مساجد
کد خبر: 3895937
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴

پيشنهاد امام جمعه موقت قزوين درخصوص بازگشايی مساجد

امام‌جمعه موقت قزوین گفت: به استانداری قزوین نامه‌ای ارسال کردیم که اجازه دهند در ایام ماه رمضان درب مساجد با رعایت نکات بهداشتی باز شود؛ مواد ضدعفونی‌کننده در ورودی مساجد قرار بگیرد و هرکسی برای خودش مهر شخصی بیاورد.

پيشنهاد امام جمعه موقت قزوين درخصوص بازگشايی مساجد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قابل، امام‌جمعه موقت قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در شبستان امام علی (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به شیوع کرونا تصریح کرد: ما باید مساجد و مراکزی که در باورهای مردم تأثیر دارد را بیشتر تقویت کنیم، در استان قزوین ۱۳۵ مسجد و ۲ حسینیه فعال داریم البته تعداد حسینیه‌ها بیشتر است اما ۲ حسینیه فعال‌تر عمل می‌کنند.

وی افزود: طی چند روز گذشته در استان قزوین درخصوص وضعیت ائمه جماعات در دوران شیوع کرونا بررسی صورت گرفت، به دلیل تعطیلی مساجد در این ایام صرفاً به ده نفر از این افراد کمک شده است، مابقی منبع مالی از منابر و کمک از ناحیه مساجد نداشتند و در سختی زندگی می‌کردند، از طرفی کمک‌های مؤمنانه شامل حال طلاب نمی‌شود باید در این حوزه فکری کرد.

امام‌جمعه موقت قزوین اظهار کرد: با توجه به تبلیغاتی که علیه مساجد صورت گرفته است عده‌ای اعتراض می‌کنند که چرا مساجد و تبلیغات دینی تعطیل نیست و روی مساجد حساس شده‌اند در حالی که برگزاری نماز جماعت به دلیل ایجاد تجمع صورت نمی‌گیرد اما پخش اذان و دعا از بلندگوی مساجد باید ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: درب مساجد باید باز باشد و مردم اگر می‌خواهند به‌صورت فرادی نماز بخوانند بتوانند وارد مسجد شده و در عین حال موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

قابل یادآور شد: به استانداری قزوین نامه‌ای ارسال کردیم که اجازه دهند در ایام ماه مبارک رمضان درب مساجد با رعایت نکات بهداشتی باز شود برای مثال دستشویی و وضوخانه تعطیل باشد تا هرکس در خانه وضو بگیرد، مواد ضدعفونی‌کننده درب ورودی مساجد قرار بگیرد و هرکسی برای خودش مهر شخصی بیاورد.

وی تصریح کرد: در این ایام برخی افراد سوالات شرعی دارند و باید سؤالات خود را بپرسند بنابراین می‌توانیم به امام جماعت بگوییم که در مسجد حضور داشته باشد؛ نماز خود را به‌صورت فرادی بخواند و پاسخگوی سؤالات مردم در خصوص احکام روزه و ماه رمضان باشد.

امام‌جمعه موقت قزوین بیان کرد: هنوز دستوری از استانداری قزوین دریافت نکردیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر به این درخواست رسیدگی شود، در شرایطی که دشمنان تلاش دارند مسجد را مورد هجمه قرار دهند ما نیز باید قدم‌هایی برداریم و با انجام اقدامات لازم جهت رعایت مسائل بهداشتی مساجد را بازگشایی کنیم.

انتهای پیام
captcha