چگونه زیبایی‌های مادی و معنوی را حفظ کنیم؟
کد خبر: 3897958
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر:

چگونه زیبایی‌های مادی و معنوی را حفظ کنیم؟

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی گفت: انسان‌ها باید با خواندن نماز و انجام دیگر اعمال دینی و عبادی، زیبایی‌های مادی و معنوی خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا؛ شانزدهمین جلسه جزءخوانی قرآن کریم استان بوشهر همزمان با ایام ماه مبارک رمضان با تلاوت رضا دیانت، سیدوحید حسینی، محمدمهدی انگالیان و ابوالفضل برازجانی  و تفسیر آیات توسط حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) کوی جانبازان با پخش زنده از برنامه تلویزیونی «نوای ملکوت» برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی در این جلسه گفت: انسان‌ها باید با خواندن نماز و انجام دیگر اعمال دینی و عبادی، زیبایی‌های مادی و معنوی خود را حفظ کنند.
 
وی بیان کرد: آیه ۵۹ سوره مبارکه مریم «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا» به عامل گمراهی امت‌ها اشاره کرده است همان‌طور که خداوند سبحان در این آیه می‌فرماید آنگاه پس از آنان جانشينانى به جاى ماندند كه نماز را تباه ساخته و از هوس‌ها پيروى كردند و به‌زودى سزاى گمراهى خود را خواهند ديد.

اسماعیلی نعمت ولایت اولیای الهی را برجسته‌ترین نعمت دانست و افزود: کسانی که از هدایت‌های رحمانی ولی خدا و پیامبران توحیدی خود پیروی نکنند و از دستورات الهی سرپیچی کنند، گمراهی محصول و دستاورد اعمال‌شان است. همچنین تباه کردن نماز و پیروی از شهوت‌ها کلید ورود به اتوبان‌های انحرافی مسیر زندگی به مقصد گمراهی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان کرد: خداوند متعال در آیه 32 سوره مبارکه المعارج می‌فرماید «وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ؛ و كسانى كه امانت‌ها و پيمان خود را مراعات مى‌كنند»؛ در این آیه رعایت امانت از ویژگی‌های برجسته مؤمنان و نمازگزاران واقعی یاد شده است، چنانچه حضرت محمد مصطفی(ص) در روایتی فرمودند که گوش، چشم، زبان و قلب امانت هستند و هر کس امانت را رعایت نکند، ایمان ندارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه صدقه و کمک مالی برای رفع نیازهای مردم از مصادیق خدمات عمومی است، اظهار کرد: اسلام با تدبیری ویژه نیاز نیازمندان جامعه از راه صدقه، وقف، کفاره و مانند آنها تأمین و اساس خدمات‌رسانی به مردم مستمند را نهادینه و استوار کرده است و به این وسیله به تأمین حداقلی هزینه زندگی محرومان و آسیب‌پذیران جامعه پرداخته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پایان گفت: صدقه و کمک مادی و معنوی به نیازمندان و تهیدستان وظیفه شرعی همه مردم به‌ویژه ثروتمندان است.
 

خبرنگار: حامد فکوری
عکاس: حسین شریفی‌نسب
انتهای پیام
captcha