تجلیل از برگزیدگان قرآنی شاهد و ایثارگر در یزد
کد خبر: 3900208
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲

تجلیل از برگزیدگان قرآنی شاهد و ایثارگر در یزد

در مراسمی با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از برگزیدگان قرآنی شاهد و ایثارگر در رشته‌های تفسیر، حفظ، قرائت و مفاهیم تجلیل شد.

برگزیدگان قرآنی شاهد و ایثارگر در یزد تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد، 30 اردیبهشت ماه در یادواره شهدای قرآنی و گرامیداشت یاد شهید حاج حسن دانش که با حضور برگزیدگان قرآنی شاهد و ایثارگر برگزار شد، اظهار کرد: انس با قرآن لیاقتی است از جانب خداوند که نصیب هر کسی نمی‌شود و خداوند رزق و روزی شما را انس با قرآن قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن شفاعت کننده انسان است و در روز قیامت افرادی که با آن انس داشته‌اند را شفاعت می‌کند گفت: در دنیا عده‌ای به جمع کردن مال دنیا می‌پردازند و عده‌ای به ایجاد اختلاف دامن می‌زنند اما افرادی هم مانوس با قرآن می‌شوند که این اقدامی ارزشمند است.

حجت‌الاسلام زارع با اشاره به اینکه عمل به دستورات خدا است که هر چه می‌توانید قرآن بخوانید، با گرامیداشت یاد شهید دانش بیان کرد: شهید دانش در راه قرآن گام برداشت و در عمل به دستورات آن تلاش کرد و خداوند به دلیل همین انس با قرآن وی را بلندآوازه کرد و انس با قرآن باعث سربلندی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی ادامه داد: انس با قرآن در تمام لحظات زندگی باید با ما همراه باشد و اینکه شما با این کتاب الهی مانوس شده‌اید، لذتی است که از جانب خداوند به شما اعطا شده لذا باید این لذت را حفظ و همواره به یاد خدا به تلاوت قرآن بپردازید و در این ماه مبارک از خداوند بخواهیم عشق و علاقه‌ای که در قلب ما نسبت به قرآن ایجاد شده را پررنگ‌تر کرده و بین ما و قرآن جدایی نیندازد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد با اشاره به نقش خانواده در توسعه فرهنگ قرآنی گفت: خانواده‌ها بویژه بانوان نقش موثری در انس فرزندان با قرآن دارند و باید با این اقدام خانه را با تلاوت قرآن نورانی کنند.

وی بیان کرد: البته باید در کنار تلاوت قرآن عمل به دستوارت الهی را در زندگی مدنظر داشته باشیم تا به هدف والا که قرب الهی است، نزدیک شویم.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم از برگزیدگان قرآنی شاهد و ایثار گر استان در رشته‌های حفظ، تفسیر، قرائت و مفاهیم تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha