برگزاری دوره «تربیت معلم سبک زندگی قرآنی» در کرمانشاه
کد خبر: 3909483
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

برگزاری دوره «تربیت معلم سبک زندگی قرآنی» در کرمانشاه

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه از برگزاری دومین مرحله دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی در این استان خبر داد و گفت: زمان برگزاری این دوره مشخص نیست، اما برنامه‌ریزی برگزاری آن، پایان مردادماه خواهد بود.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی در این استان خبر داد و گفت: دومین دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی در کرمانشاه با حضور اساتید اعزامی از سازمان دارالقرآن به شیوه متمرکز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی توسط اداره امور قرآنی استان در صورت مساعد بودن شرایط استان به لحاظ کرونا پایان مردادماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: از منظر قرآن کریم، زندگی حوزه‌های متعددی دارد که برخی از آن‌ها به‌عنوان زیربنا و مبنای زندگی اسلامی هستند و اصول کلی زندگی اسلامی را تشکیل می‌دهند و برخی مؤلفه‌ها و رویکرد‌های عملی، رفتاری، فردی و اجتماعی هست که نقش علمی و کاربردی در زندگی اسلامی دارد براین اساس قرآن کریم به افرادی که این شاخصه‌ها را دارا باشند وعده حیات طیبه داده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: مسیر و سبک زندگی براساس آموزه‌های قرآنی و بسط و توسعه آن در سطح جامعه امری ضروری و حیاتی و بدون شک تحقق «سبک زندکی قرآنی» و فراگیر شدن آن در اقشار مختلف جامعه مستلزم تلاش اصولی و وسیع علمی است.

وی در پایان به اهداف این دوره آموزشی اشاره و بیان کرد: آشنایی جامعه مفاهیم سبک زندگی قرآنی و ترغیب و ترویج ابعاد سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت‌(ع)، متناسب‌سازی آموزش با نیاز‌های جامعه و زمینه‌سازی در مسیر تحقق عینی تربیت قرآنی در عرصه‌های مختلف زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی از اهداف برگزاری این دوره است.

انتهای پیام
captcha