اجرای طرح «هر کارمند، یک حامی فرزند معنوی» در هرمزگان
کد خبر: 3934280
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

اجرای طرح «هر کارمند، یک حامی فرزند معنوی» در هرمزگان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان از اجرای طرح «هر کارمند، حامی یک فرزند معنوی» با هدف مشارکت کارکنان دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی و خصوصی برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین نیازمند در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، نازنین شیبانی تذرجی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، روز گذشته، 19 آبان ماه، در نشست ستاد اجرایی طرح «هر کارمند یک حامی فرزند معنوی» با اشاره به اجرای طرح «پویش ایران مهربان» و تأکید استاندار هرمزگان مبنی بر اکرام ایتام و محسنین، اظهار کرد : طرح حمایت از فرزندان یتیم و محسنین در استان در قالب هر کارمند حامی یک یتیم به مرحله اجرا درآمده که در این طرح هر کارمند می‌تواند حمایت یک یا چند فرزند یتیم را بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح چندان هزینه‌بر نیست و با حداقل  ۱۰ هزار تومان تا حداکثر ۵۰ هزار تومان در هرماه می‌توان در این طرح مشارکت کرد. موضوع حمایت از کودکان یتیم یک اقدام خداپسندانه و انسان دوستانه است که قطعاً مشارکت در این طرح، آجر و پاداش دنیوی و اخروی را به دنبال خواهد داشت.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان افزود: سامانه اکرام در سایت کمیته امداد به‌صورت شفاف فرایند تحت پوشش قرار دادن هر کودک یتیم را مشخص کرده و کارمندان می‌توانند با ورود به این سامانه مبلغ واریزی را به‌صورت مستقیم به‌حساب ایتام واریز کنند.

شیبانی با بیان اینکه این طرح  اجباری و دستوری نیست، عنوان کرد: ما این کار را یک اقدام خداپسندانه و انسان دوستانه می‌دانیم و این اقدام در استانداری، با مشارکت استاندار، معاونین و مدیران ستادی استانداری شروع خواهد شد و همه با هدف کمک به ایتام در اجرای آن مشارکت خواهیم کرد. دستگاه‌های اجرایی  می‌توانند با درخواست خود به‌عنوان معین اقتصادی، طرح‌های محرومیت‌زدایی در برخی روستاها یا شهرهای کوچک استان را پشتیبانی کنند.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیران درزمینهٔ اکرام ایتام و فرزندان محسنین، بیان کرد: اگر این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم و در این زمینه گام برداریم برکات آن جزء باقیات‌صالحات خواهد شد. کارکنان استان در کار خیر همواره پیشگام بوده و در رزمایش مواسات و همدلی خوش درخشیدند، امیدوارم مجموعه کارمندی هرمزگان در اجرای طرح حمایت از کودکان یتیم مشارکت خوبی داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان در پایان تصریح کرد: حامیان نیکوکار می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در استان و یا سایت الکترونیکی emdad.ir فرزند معنوی موردنظر خود را انتخاب و ماهانه کمک‌های خود را به این فرزندان اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha