تدوین طرح جامع فرهنگی خرم‌دره
کد خبر: 3939867
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

تدوین طرح جامع فرهنگی خرم‌دره

دادستان خرم‌دره از تدوین طرح فرهنگی جامع خرم‌دره به صورت بومی و منطبق با نیازهای شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح وظابف هر دستگاه به تفکیک مشخص می‌شود.

تدوین طرح جامع فرهنگی خرم‌درهمهدی اصفهانیان، دادستان خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه بحث فرهنگی یکی از مباحث مهم و تاثیرگذار در جوامع بوده و نقش بسیار تاثیرگذاری در تمامی امور دارد، عنوان کرد: در حوزه فرهنگی همواره شاهد دغدغه و مشکلاتی در کشور هستیم که می‌تواند زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ یکی از نقایص در مبحث فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نقص‌ها در حوزه فرهنگی این است که همه بر ضرورت انجام این اقدامات واقف بوده و بر آن تاکید داریم اما گام عملی در این زمینه کمتر برداشته می‌شود.

دادستان خرم‌دره با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضا انجام اقدامات در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی است، یادآور شد: در حوزه فرهنگی باید از ظرفیت اطلاع‌رسانی به بهترین شکل ممکن استفاده شود تا اهداف تعیین شده برای موضوع پیشگیری محقق شود.

اصفهانیان با یادآوری این مطلب که بنا به تاکیدات حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه هیچ نهاد و سازمانی نیست که وظیفه پیشگیری نداشته باشد، تصریح کرد: این رسالت خطیر بر دوش همه مجموعه‌ها از مردم گرفته تا نهادهای دولتی و غیر دولتی است و در این حوزه باید از ظرفیت رسانه‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه حساسیت مباحث فرهنگی در حوزه دستگاه قضا بسیار بالا است، ادامه داد: اهتمام به انجام امور فرهنگی به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و کنترل فعالیت‌های مجرمانه کمک شایانی می‌کند.

وی از تدوین طرح جامع فرهنگی در شهرستان با حمایت دستگاه قضا خبر داد و گفت: این طرح با توجه به شرایط شهرستان و مطالعات انجام شده در این حوزه تدوین می‌شود.

اصفهانی با تاکید بر اینکه طرح فرهنگی شهرستان یک طرح بومی‌سازی شده است، تصریح کرد: در این طرح وظیفه همه دستگاه‌ها به تفکیک اعلام می‌شود و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای آن تعریف شده است.

انتهای پیام
captcha