تجلیل از منتخبان مسابقات قرآن قوه قضائیه در لرستان
کد خبر: 3942556
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

تجلیل از منتخبان مسابقات قرآن قوه قضائیه در لرستان

مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت قوه قضائیه در لرستان با تجلیل از نفرات برتر برگزار شد.

تجلیل از منتخبان مسابقات قرآن قوه قضائیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم اختتامیه مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت قوه قضائیه در لرستان، یکم دی‌ماه به میزبانی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان و با حضور رئیس‌کل دادگستری لرستان، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد و مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، مدیران کل سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان لرستان، برگزار شد.

این مسابقات، مردادماه سال جاری، که به مدت دو روز در رشته‌های مختلف حفظ، تلاوت قرآن و تفسیر برگزار شد، ۲۷۰ نفر از کارکنان اداری، قضات و خانواده‌های دادگستری لرستان و سازمان‌های تابعه با هم به رقابت پرداختند.

حضور ۱۶ لرستانی در مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضائیه

بر اساس این گزارش، با داوری این دوره از مسابقات ۲۶ نفر حائز رتبه برتر و در نهایت ۱۶ نفر از منتخبان به مرحله کشوری راه پیدا کردند که در این مراسم با لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیر شدند.

محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستان در این مراسم در سخنانی با ابراز امیدواری از افزایش تعداد شرکت‌کنندگان این مسابقات در سال‌های آینده، گفت: در صورت استقبال شرکت‌کنندگان، علاوه بر اعتبارات فرهنگی را علاوه بر اعتباراتی که در سطح ملی و قوه قضائیه اختصاص داده می‌شود از اعتبارات استانی نیز اختصاص یافته تا شاهد درخشش بهتر و بیشتری از لرستان در مسابقات قرآنی باشیم.

وی با بیان اینکه لرستان، مردمی ایثارگر و ولایتمدار دارد که همواره نسبت به امور دینی و مذهبی اهتمام داشته‌اند، تصریح کرد: براساس آیه ۹ سوره اسرا، قرآن بهترین، قوی‌ترین، استوارترین و محکم‌ترین راه برای هدایت است.

تدبر در قرآن؛ لازمه هدایت

رزم با تأکید بر اینکه قرآن، نور و هدایتگر بشر به سوی نور است و کسی که می‌خواهد به سمت اهداف متعالی هدایت شود باید تلاوت و تدبر در آیات قرآن داشته باشد، گفت: این کلام الهی از طریق حضرت جبرئیل امین بر پیامبر گرامی اسلام نازل و به وسیله حضرت علی(ع) کتابت شد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان بهترین راه ارتباط بشر با خداوند متعال را مراجعه به قرآن کریم دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران برای عمل به احکام اسلامی و حاکمیت اسلام بوده است چراکه در سایه قرآن و عمل به احکام آن سعادت بشر و ملت‌ها تضمین شده است.

انتهای پیام
captcha