اعلام فراخوان برگزاری دومین دوره مسابقات ملی کتابت قرآن در کردستان
کد خبر: 3950637
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

اعلام فراخوان برگزاری دومین دوره مسابقات ملی کتابت قرآن در کردستان

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اعلام فراخوان برگزاری دومین دوره مسابقات ملی کتابت قرآن همزمان با سراسر کشور در استان کردستان خبر داد.

خلیل همتی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دومین دوره مسابقات ملی کتابت قرآن همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی گسترش کتابت قرآن کریم و خطوط قرآنی به ویژه خط نسخ ایرانی و حمایت از کتابت‌های فاخر قرآن کریم و کاتبان قرآن را از اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی دانست و افزود: فراخوان این مسابقه از اول بهمن‌ماه آغاز و تا 30 بهمن‌ماه ادامه دارد و کار داوری این دوره از مسابقات قرآنی پنجم اسفندماه آغاز خواهد شد.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه نتایج و اسامی برندگان 10 اسفندماه اعلام خواهد شد، بیان کرد: اختتامیه این مسابقه و اهدای جوایز با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت کاتبان قرآن 15 اسفندماه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: دومین دوره مسابقات ملی کتابت قرآن در دو رده کاتبان جوان و کتابت فاخر برگزار می‌شود که در هر دو رده سه نفر برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

همتی هیأت داوران این دوره از مسابقات ملی کتابت قرآن را استاد سیدرضا بنی رضی، استاد محمدعلی قربانی و استاد علیرضا بخشی دانست و گفت: نحوه برگزاری این دوره از مسابقات به سبب محدودیت‌های کرونایی به صورت تک مرحله‌ای و بدون حضور هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: بخش کاتبان جوان شامل نظیره‌نویسی از خط مرحوم میرزا احمد نیریزی و بخش کتابت فاخر نیز شامل نگارش یک سوره قرآن در دو صفحه از مصحف شریف به خط نسخ ایرانی بوده است.

انتهای پیام
captcha