مشارکت 150 مددجوی البرزی در طرح «یاس»
کد خبر: 3952598
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

مشارکت 150 مددجوی البرزی در طرح «یاس»

مدیرکل کمیته امداد البرز از اجرای طرح «یاس» ویژه دختران مددجوی استان به‌منظور ارائه آموزش‌های امدادی خبر داد و گفت: در فاز اول این طرح 150 نفر آموزش‌های امدادی را فرا می‌گیرند.

مشارکت 150 مددجوی البرزی در طرح «یاس»

محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز، 19 بهمن‌ماه در‌ گفت‌وگو با ایكنا از البرز، از اجرای طرح «یاس» ویژه دختران مددجوی استان به‌منظور ارائه آموزش‌های امدادی خبر داد و گفت: این طرح اقدام مشترک کمیته امداد و جمعیت هلال احمر کشور است که به‌منظور آموزش دختران رده سنی ۳۰ الی ۴۰ سال تحت حمایت در مورد شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینكه دختران آموزش دیده در نهایت در خانه‌های هلال مشغول به فعالیت می‌شوند، افزود: خانه‌های هلال مرکزی با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قرار دادی است که در سطح محلات شهرها و روستاها فعالیت می‌کنند و اداره این مراکز بر عهده خیران، داوطلبان و نیکوکاران است.

این مسئول با اشاره به اهداف اجرای این طرح یادآور شد: هدف از اجرای طرح ارتقا عزت نفس، سطح دانش و مهارت مخاطبین و ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و ترویج فرهنگ امدادی است.

محمدی‌فرد اضافه کرد: این طرح که آموزش آن در دهه مبارک فجر امسال انجام می‌شود، از ۱۴ اسفندماه مقارن با سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) الی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در کل کشور اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در فاز اول این طرح هزار نفر در کل کشور آموزش می‌بینند که در استان البرز، 150 نفر این آموزش‌ها را فرا گرفته و از ظرفیت آن‌ها در خانه‌های هلال استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha