اسامی منتخبان چهارمین دوره مسابقه دانش‌آموزی «نور» اعلام شد
کد خبر: 3952691
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

اسامی منتخبان چهارمین دوره مسابقه دانش‌آموزی «نور» اعلام شد

دوره چهارم مسابقه دانش‌آموزی نور، گرامیداشت پروفسور عمر یاغی، از مردادماه سال گذشته آغاز شد و موضوع آن ساخت فیلم‌های علمی کوتاه یک دقیقه‌ای از آزمایش‌هایی در مباحث مختلف ماده و انرژی بود که منتخبان آن مشخص و اسامی ایشان نیز در سایت مسابقه اعلام شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، مسابقه دانش‌آموزی «نور» هر سال به عنوان یکی از رویدادهای بنیاد علم و فن‌آوری مصطفی(ص) در حوزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن، امیدبخشی، هویت‌سازی و ترویج علم در میان نوجوانان جهان اسلام و مشارکت مراکز آموزشی و علمی است.

در چهارمین دوره از مسابقه دانش‌آموزی نور، گرامیداشت پروفسور عمر یاغی، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015، با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس خود، علاوه بر تمدید آن تا پایان مردادماه 99، شرایط ویژه‌ای برای این دوره از مسابقه دانش‌آموزی نور از جمله ثبت نام خانوادگی دانش‌آموزان با مشارکت اعضای خانواده خود و ارائه ایده‌های متنوع علمی با موضوع مسابقه با در نظر گرفتن امکان اجرا در منزل در نظر گرفته شد.

پس از اتمام ارسال آثار، در چهارمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت عمر یاغی، دو هزار و 499 دانش‌آموز در قالب یک هزار و 123 گروه شرکت کردند که تعداد 730 فیلم ارسال کردند. شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقه دانش‌آموزی نور از شش کشور جهان از جمله مراکش، الجزایر، مالزی، هند، افغانستان و ایران بودند.

پس از فرآیند داوری بر روی آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه دانش‌آموزی نور، در مجموع 130 گروه به عنوان منتخبین چهارمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور انتخاب شدند که از این تعداد 68 گروه اول به صورت مستقل یک جایزه دریافت می‌کنند و 62 گروه بعدی به صورت مشترک هر دو گروه یک جایزه دریافت خواهند کرد. جایزه این دوره از مسابقه شامل مبلغ نقدی، لوح تقدیر و تندیس مسابقه مجموعا به ارزش معادل دو میلیون تومان است. منتخبین این دوره از مسابقه دانش¬آموزی نور از چهار کشور هند، مالزی، افغانستان و ایران هستند.

در دوره‌های قبلی، مراسم اختتامیه این رویداد دانش‎آموزی با حضور دانش‌آموزان در تهران برگزار می‌شد اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از انتشار این ویروس منحوس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم اختتامیه مسابقه دانش‌آموزی نور برگزار نمی‌شود.

علاقه‌مندان برای مشاهده اسامی منتخبان می‌توانند به سایت noor.mstfdn.org مراجعه کنند. همچنین، جهت هماهنگی و ارسال هدایا از سوی دبیرخانه مسابقه دانش‌آموزی نور با منتخبین تماس گرفته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha