استقبال پرشور میبدی‌ها در آزمون سراسری «قرآن و عترت»
کد خبر: 3953157
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

استقبال پرشور میبدی‌ها در آزمون سراسری «قرآن و عترت»

کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به استقبال پرشور میبدی‌ها در نوزدهمین آزمون سراسری «قرآن و عترت»، از ثبت‌نام یک‌هزار و 160 نفر از فعالان قرآنی این شهرستان خبر داد.

استقبال پرشور میبدی‌ها در آزمون سراسری «قرآن و عترت»سیدمحمدرضا نجم‌الهدی، کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی اظهار کرد: این آزمون بدون محدودیت سنی و قابل ثبت‌نام برای هر فرد در تمام رشته‌ها برگزار می‌شود و به برترین‌ها گواهینامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: این آزمون امسال در ۱۴ رشته اعم از «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم» شامل ترجمه و تفسیر سوره بقره، «معارف اهل‌بیت(ع)» شامل رشته‌های حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، «حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه» و «سبک زندگی معصومان(ع)»، «حفظ قرآن کریم» شامل حفظ و مفاهیم جزء۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

نجم‌الهدی با اشاره به اینکه تاکنون قریب هفت هزار و 80 نفر در سطح استان در آزمون نوزدهم ثبت‌نام کرده‌اند گفت: از این تعداد سه هزار و 823 از شهرستان یزد، یک هزار و 160 نفر از میبد و 600 نفر از اردکان بیشترین آمار ثبت‌نام را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به استقبال پرشور فعالان قرآنی شهرستان میبد از این آزمون یادآور شد: مؤسسه حضرت معصومه(س) با 581 ثبت‌نام، مؤسسه بهار دلها با 358 ثبت‌نام و محبوبه‌المصطفی با قریب 100 ثبت‌نام در بین مؤسسات شهرستان بیشترین آمار را دارند.

کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به جوایز آزمون بیان کرد: مبلغ ده میلیون ریال بدون قرعه‌کشی به حافظان کل قرآن با نمره شفاهی ۱۰۰ و سه میلیون ریال به حافظان کل قرآن با نمره شفاهی ۹۰ اهدا می‌شود، همچنین در سایر رشته‌ها زیر ۱۰ سال مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و رشته‌های بالای ۱۰ سال مبلغ یک میلیون ریال به قید قرعه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص جایزه ویژه استانی در رشته صحیفه سجادیه گفت: با توجه به اینکه امسال استان یزد نامزد پایتخت صحیفه سجادیه است، ۱۰۰ جایزه ویژه رشته صحیفه سجادیه در بخش‌های حفظ و ترجمه دعای مکارم‌الاخلاق و به قید قرعه به برترین‌ها اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha