چهارمین جشنواره فجر کردستان به کار خود پایان داد
کد خبر: 3953644
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
با معرفی نفرات برتر؛

چهارمین جشنواره فجر کردستان به کار خود پایان داد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان از ارسال ۲۴۲ اثر از هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست کشور به دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری «فجر کردستان» خبر داد و گفت: این جشنواره با معرفی نفرات برتر امروز، ۲۵ بهمن‌ به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی عباس داودنیا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان امروز، 25 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور ویژه دهه فجر برای چهارمین سال متوالی به همت انجمن کارتون و کاریکاتور سازمان بسیج هنرمندان کردستان برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با مشارکت کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌های سراسری کشور برگزار شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان با اشاره به اینکه جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور فجر کردستان تنها رویداد سراسری در این رشته هنری است که در ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه طی چهار سال از برگزاری این جشنواره هر ساله شاهد استقبال خوب هنرمندان کشور بوده‌ایم.

وی از ارسال ۲۴۲ اثر از هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست کشور به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و افزود: پس از تطبیق آثار ارسالی با محورهای جشنواره در نهایت داوری آثار با داوری محمد سامان صولی، سیامک غلامی و خبات ساعدی مورد داوری قرار گرفت.

داودنیا ادامه داد: جاهلیت مدرن و حقوق بشر آمریکایی، استکبارستیزی و جهاد همه جانبه، جبهه مقاومت و اتحاد آزاد‌ی‌خواهان دنیا در برابر جبهه استکبار، انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی جهانی، مکتب حاج قاسم سلیمانی و خودباوری جوانان مسلمان از جمله محورهای این جشنواره بود.

وی به نفرات برگزیده این جشنواره اشاره کرد و افزود: براساس نظر هیأت داوران هیبت احمدی از البرز رتبه اول، سعید صادقی از شیراز رتبه دوم، مسعود عسکری از کردستان رتبه سوم این دوره از جشنواره کارتون و کاریکاتور فجر را کسب کردند. محمدحسین اکبری از جهرم، سالار عشرت‌خواه از تبریز و محمدعلی خلجی از همدان نیز از طرف هیأت داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان یادآور شد: ۳۰ اثر برگزیده از نظر هیئت داوران در قالب نمایشگاه خیابانی در پیاده‌راه فردوسی سنندج در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است و به زودی نمایشگاهی از این آثار در گالری سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی دایر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha