تلاش هکرهای چینی برای دسترسی به اطلاعات فعالان اویغور
کد خبر: 3961119
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

تلاش هکرهای چینی برای دسترسی به اطلاعات فعالان اویغور

شبکه اجتماعی فیسبوک، در ادعایی جدید از تلاش هکرهای وابسته به چین برای دسترسی به اطلاعات فعالان اقلیت مسلمان اویغور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از دویچه‌وله، فیس بوک اعلام کرد که گروهی از هکرهای چینی از این سایت برای هدف قرار دادن فعالان اویغور خارج از چین استفاده کرده‌اند.

این شرکت مدعی شد که هکرهای چینی با استفاده از حساب‌های جعلی فیسبوک و وب‌سایت‌های خود سعی در ورود به کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند فعالان اویغور را داشته‌اند.

فیسبوک همچنین اعلام کرد که با حذف حساب‌های کاربری این گروه که تعداد آنها کمتر از 100 حساب بوده، قادر به شناسایی و مختل کردن عملیات هک شده است. علاوه بر این، دامنه‌های بدافزارهایی که این هکرها از آن استفاده می‌کردند هم مسدود و به افرادی که امنیت حساب آنها به خطر افتاده، اطلاع داده شده است.

این حساب‌های کاربری که مورد حمله قرار گرفته بودند متعلق اویغورها از منطقه سین کیانگ در چین بوده که اکنون در استرالیا، کانادا، قزاقستان، سوریه، ترکیه و ایالات متحده زندگی می‌کنند.

اویغورها یک گروه اقلیت مسلمان از شمال غربی چین هستند که ادعا می‌شود در سال‌های اخیر مورد فشار از سوی دولت چین قرار دارند.

تصور می‌شود که حدود یک میلیون نفر از اعضای این اقلیت در اردوگاه‌ها کار اجباری مورد آزار و شکنجه روحی و جسمی قرار دارند. دولت چین همواره اتهامات مرتبط با نقض حقوق این اقلیت را رد و این اردوگاه‌ها را مراکز بازپروری و کارآموزی معرفی کرده است.

 

انتهای پیام
captcha