نوای قرآن در امامزادگان آذربایجان‌شرقی طنین‌انداز می‌شود
کد خبر: 3964396
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

نوای قرآن در امامزادگان آذربایجان‌شرقی طنین‌انداز می‌شود

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با توجه به تعطیلی بقاع متبرکه استان قرائت قرآن، اذان و ادعیه از گلدسته مساجد و امامزادگان طنین‌انداز می‌شود، گفت: همچنین جلسات تفسیر قرآن بدون حضور مردم در جوار امامزادگان تولید و به صورت مجازی پخش می‌شود.

نوای قرآن در امامزادگان آذربایجان‌شرقی طنین‌انداز می‌شودحجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم پرهیز از تجمعات در مساجد و امامزاده‌ها تدابیر لازم برای ماه مبارک رمضان برای بهره‌مندی مؤمنان از برنامه‌های معنوی این ایام اندیشیده شده است که مردم بتوانند از فضاهای معنوی امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان به صورت مجازی بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: برنامه جزءخوانی قرآن کریم به دلیل شرایط کرونایی بدون حضور مردم و از طریق فضای مجازی (لایو اینستاگرام) در امامزاده‌های شهرستان‌ها و تبریز برگزار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: مسابقه تلویزیونی «قرآن نغمه‌سی» نیز از دوم تا بیست وهفتم ماه مبارک رمضان توسط مجمع قاریان تبریز و با مشارکت اداره کل اوقاف استان از شبکه سهند پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی متذکر شد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های ۱۰ روزه، فعلاً منتظر هستیم تا بعد از این مدت شرایط را بررسی کرده و تصمیمات لازم در خصوص برگزاری محافل انس با قرآن کریم که در تبریز و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد، اتخاذ کنیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ماه مبارک رمضان، جلسات تفسیر قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام شیخ عبدالکریم پاک نیا از اساتید حوزه علمیه قم است که به صورت ضبط شده در طول ماه مبارک رمضان از شبکه سهند پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha