طراوت روحی انسان به واسطه روزه موجب درک بهتر آیات می‌شود
کد خبر: 3964541
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

طراوت روحی انسان به واسطه روزه موجب درک بهتر آیات می‌شود

قاری بین‌المللی قرآن از همدان گفت: طراوت روحی و صفای باطن به واسطه روزه‌داری انسان، شرایط را برای درک بهتر آیات فراهم می‌کند.

طراوت روحی انسان به واسطه روزه موجب درک بهتر آیات می‌شودمهدی ساعد، قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است که بتوان با قرآن انس و الفت بیشتری گرفت، همچنین حس خوب روزه‌داری زمینه را برای درک بهتر آیات فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که با قرار دادن ماه مبارک رمضان قرآن را از محجوریت خارج کرد، چراکه متأسفانه در سایر زمان‌های سال کمتر به این اصل پرداخته می‌شود.

ساعد یادآور شد: امیدواریم با اعتصام به این حبل الهی بتوانیم خود را از ناپاکی‌ها دور کنیم و انس بیشتری با کلام الهی برقرار کنیم، چراکه هر اندازه که سعی کنیم با قرآن انس بگیریم باز هم قرآن در محجوریت است و نتوانسته‌ایم حق آن را آن‌طور که باید به جا بیاوریم.

این قاری بین‌المللی گفت: گرچه به علت شیوع کرونا نمی‌توانیم مراسم‌ معنوی انس با قرآن را باشکوه برگزار کنیم اما می‌شد با رعایت پروتکل‌ها این برنامه‌ها در فضای حقیقی برگزار شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر سیاست‌هایی را می‌بینیم که قرآن را در محجوریت قرار داده‌ است، در حالی که می‌توان با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی هم نماز جماعت و هم محفل انس با قرآن را برگزار کرد.

ساعد تأکید کرد: رعایت چنین مواردی به مفهوم رعایت تقوای الهی است اما متأسفانه این موضوع برای برخی از سیاست‌مداران مهم نیست یا آن را رعایت نمی‌کنند، با تمام این محدودیت‌ها و مشکلات قرآنیان اجازه نخواهند داد که رحل تلاوت، آموزش و انس با قرآن کریم بسته شود.

انتهای پیام
captcha