توجه به اصول طب سنتی و روزه‌داری آسان / تعادل را در وعده‌ها رعایت کنید
کد خبر: 3964737
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

توجه به اصول طب سنتی و روزه‌داری آسان / تعادل را در وعده‌ها رعایت کنید

یک متخصص طب سنتی در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پرخوری در هیچ زمانی از سال خوب نیست، به‌خصوص در ماه مبارک رمضان که افراد ساعات بسیار طولانی از روز را بدون خوردن غذا سپری می‌کنند، گفت: بنابراین اگر این‌گونه تصور شود که برای جلوگیری از گرسنگی، خوردن غذای زیاد مفید است، باید بگوییم که این فرضیه بسیار اشتباه است.

توجه به اصول طب سنتی و روزه‌داری آسان / تعادل را در وعده‌ها رعایت کنیدمریم نواب زاده، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در مورد توصیه‌های طب سنتی در مورد روزه‌داری اظهار کرد: در خوردن وعده سحری نباید زیاده‌روی کرد. پرخوری در هیچ زمانی از سال خوب نیست، به‌خصوص در ماه مبارک رمضان که افراد ساعات بسیار طولانی از روز را بدون خوردن غذا سپری می‌کنند؛ بنابراین اگر این‌گونه تصور شود که برای جلوگیری از گرسنگی، خوردن غذای زیاد مفید است، باید بگوییم که این فرضیه بسیار اشتباه است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: رعایت حد اعتدال در خوردن غذا هنگام وعده‌ سحری به فرد کمک می‌کند تا یک ماه خوبی را پشت سر بگذارد؛ با این کار سلامت معده‌ فرد نیز تضمین خواهد شد و در طول روز احساس سبکی بیشتری خواهد کرد. همچنین بهتر است تا نیم ساعت قبل از اذان صبح از خوردن غذا دست کشید؛ دو سوم معده خود را خالی نگه داشت تا هنگام اذان صبح احساس سیری کرد.

وی افزود: اگر در طول روز احساس سنگینی می‌کنید حتماً در وعده سحری، غذاهای سنگین، چرب و مملو از پروتئین خورده‌اید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که خوردن این غذاها را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنید.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: اگر مقداری آش از وعده افطاری باقی‌مانده است، به‌هیچ ‌عنوان آن را به‌عنوان وعده سحری مصرف نکنید؛ زودهضم شدن این غذا از یک ‌طرف و تشدید تشنگی در طول روز از طرف دیگر باعث می‌شود که روزه‌داری سختی را پشت سر بگذارید.

نواب زاده ادامه داد: باید برنج کمتر مصرف شود و برای جایگزین آن می‌توان نان سبوس‌دار بدون آرد غنی‌شده مصرف کرد که مقوی‌تر است.

وی افزود: اگر فرد نگران تشنگی خود در طول روز است، باید از میل کردن ماهی و گوشت‌ زیاد در وعده سحر جدا خودداری کند؛ چراکه مصرف این نوع مواد غذایی باعث تشنگی در طول روز می‌شود.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: برخی مواد غذایی مانند کاهو و یا غذاهای پر فیبر، تنها شکم را پر می‌کند و بسیار زود هضم هستند که بهتر است در وعده سحری از خوردن این مواد غذایی خودداری شود.

نواب زاده ادامه داد: از میل کردن میوه‌های گرمسیری مانند موز و انبه به هنگام سحر خودداری شود؛ خوردن این میوه‌ها باعث افزایش غلظت خون می‌شود، به‌جای آن می‌توان از سیب، به و گلابی استفاده کرد.

وی یادآور شد: در مجموع به اندازه خوردن و استفاده از غذاها و میوه‌های مفید نه تنها به سلامتی در دوران کرونا کمک خواهد کرد؛ بلکه روزه‌داری را نیز سهل‌تر می‌کند.

انتهای پیام
captcha