اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه قرآنی در خراسان شمالی ویژه ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3965102
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه قرآنی در خراسان شمالی ویژه ماه مبارک رمضان

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه قرآنی در استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبرداد.

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه قرآنی در خراسان شمالی ویژه ماه مبارک رمضانعلی اصغر نودهی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، افزود: در حال حاضر ۴۸ مؤسسه قرآنی و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال هستند که به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، ۱۰۰ عنوان برنامه از سوی مؤسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان از نرم افزار معرفی چهره‌های برتر قرآنی رونمایی می‌شود، ادامه داد: مصاحبه با ۳۰۰ چهره برتر قرآنی و معرفی افراد برتر، از جمله فعالیت‌هایی است که توسط این نرم‌افزار انجام می‌شود و به نوعی بانک اطلاعاتی از افراد مؤثر و جریان ساز در این زمینه است و قابلیت به روز شدن دارد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در خصوص معرفی روستای قرآنی استان، تأکید کرد: انتخاب روستای برتر قرآنی در راستای برجسته سازی و تقویت هویت‌های فرهنگی و قرآنی روستاها از دیگر اقدامات و برنامه‌ها است.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های  نقاشی، عکاسی، شعر نوقلم، روخوانی و روان خوانی، قرائت، صوت و لحن و جزء خوانی قرآن، برگزاری محافل قرآن و عترت، آموزش‌های مجازی قرآن و عترت، طرح اکرام کریم اهل بیت(ع) در شب نیمه ماه رمضان، برپایی سفره علوی در شب قدر، توزیع بسته‌های فرهنگی و بهداشتی، تجلیل از خادمان قرآنی و کارگاه سبک زندگی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha