ماه رمضان بهترین فرصت برای تزکیه درون و کمک به نیازمندان است
کد خبر: 3965609
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

ماه رمضان بهترین فرصت برای تزکیه درون و کمک به نیازمندان است

کارشناس مذهبی اهل سنت با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تزکیه درون و کمک به نیازمندان است، افزود: ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت و عنایات خاص الهی برای زدودن مظاهر گناه از جامعه اسلامی و انسانی است که انسان‌ها در این ماه با عبادات و خیرات خودشان به خداوند متعال تقربی خاص می‌جویند.

ارسالی دوشنبه//ماه رمضان بهترین فرصت برای تزکیه درون و کمک به نیازمندان استآخوند داود بلکفه‌، کارشناس مذهبی اهل سنت در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت و عنایات خاص الهی برای زدودن مظاهر گناه از جامعه اسلامی و انسانی است که انسان‌ها در این ماه با عبادات و خیرات خودشان به خداوند متعال تقربی خاص می‌جویند.

وی به فرمایش رسول اکرم(ص) که  ماه رمضان، ماه مواسات و ماه دستگیری از نیازمندان است اشاره کرد و افزود: در شرایط کرونایی و اوضاع بوجود آمده شغلی و اقتصادی خانواده‌ها می‌طلبد که انسان‌های متمکن بیش از هر دوره دیگر به یاری نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه بشتابند و با کمک‌های مؤمنانه خودشان غم و اندوه را از چهره انسان‌های نیازمند بزدایند که بدین طریق می‌توانیم با انجام رسالت انسانی و اسلامی‌مان زندگی اجتماعی را به بهشت تبدیل کنیم و از مزایای بسیار بالای معنوی هم برخوردار باشیم.

آخوند بلکفه با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان جلوه‌های زیبای ماه رمضان را به نمایش گذاشت، تصریح کرد: با فضاسازی مناسب و اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضاهای مجازی،  می‌توان ایمان را در دل جوانان به وجود آورد و جلوه‌های زیبای ایمانی از این اقشار به نمایش گذاشت تا بتوانیم از ظرفیت آنها در مراسمات دینی و مذهبی استفاده کنیم.   

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مواردی که نقش بسیار مهم و کلیدی در خودسازی انسان در این ماه پر فیض رمضان دارد، دعا و مناجات است، افزود: خودسازی در گستره ایمان فردی و اجتماعی انسان بسیار تأثیر گذار است که خداوند متعال در سوره بقره آیه ۱۸۶ و نیز در آیات متعدد قرآن توصیه‌های فراوانی به این مهم دارند، تا جایی که می‌فرمایند: «أُجيبُ دَعوَةَ الدّاعِ إِذا دَعانِ، هنگامی که بندگان من، از تو درباره من سؤال کنند، بگو: من نزدیکم! دعای دعا کننده را، به هنگامی که مرا می‌خواند، پاسخ می‌گویم».

این کارشناس مذهبی اهل سنت تصریح کرد: پس با تأسی به قرآن کریم، انبیا و اولیای الهی، در این ماه پر فیض و با برکت که به بهار قرآن نیز تعبیر می‌شود، با مناجات و دعا کردن به خداوند متعال باید نزدیک شویم تا که به توفیق خداوند متعال مشمول رحمت، مغفرت و رضوان الهی قرار بگیریم.

انتهای پیام
captcha