اجرای نمایش و تئاتر عروسکی با مضامین قرآنی در «سلسله»
کد خبر: 3966920
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

اجرای نمایش و تئاتر عروسکی با مضامین قرآنی در «سلسله»

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سلسله از اجرای نمایش و تئاتر عروسکی به مناسبت ماه مبارک رمضان با مضامین قرآن و مهدویت در این شهرستان خبر داد.

اجرای نمایش و تئاتر عروسکی با مضامین قرآنی در سلسلهامین فاضلی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در معرفی برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در این شهرستان، گفت: به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به‌منظور آشنایی کودکان و خردسالان با مضامین بلند قرآنی و موضوع مهدویت نمایش عروسکی در فضای باز و با رعایت کامل نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کار به سرپرستی رضوان موسی‌پوری یکی از بانوان طلبه و مشارکت فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان و در سطح هیئت‌های مذهبی، مؤسسات فرهنگی و قرآنی، مؤسسات خیریه، مواکب، کانون‌ها، پایگاه‌ها و مدارس اجرا می‌شود، افزود: در انتخاب نوع نمایش و نوع عروسک‌ها که ساخته خود سرپرست گروه است سعی بر ایجاد انگیزه و تنوع و جذابیت در راه انتقال و فراگیری علوم اسلامی و قرآنی به زبان ساده و کودکانه برای نونهالان و خردسالان بوده است.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله ادامه داد: ظرفیت و قابلیت‌های هنر تئاتر این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان متناسب با مخاطب و شرایط، نوع نمایش را تغییر داد و در نتیجه با توجه به ذائقه مخاطب خردسال و مأنوس بودن او با عروسک، بهترین نوع نمایش، نمایش عروسکی دستکشی یا انگشتی است.

فاضلی با اشاره به اینکه اولین اجرای این گروه، روز 15 ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز ولادت باسعادت امام حسن‌ مجتبی(ع) انجام می‌شود، گفت: این اجرا با ظرفیت و تعداد علاقه‌مندان محدوی اجرا می‌شود و امیدوارم شرایط کرونایی این اجازه را بدهد که با حضور افراد بیشتری و در فضاهای بزرگ‌تر اجرا شود.

انتهای پیام
captcha