آرزوی خطاط لیبیایی برای کتابت قرآن + عکس
کد خبر: 3966944
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰

آرزوی خطاط لیبیایی برای کتابت قرآن + عکس

یک خطاط لیبیایی که تا کنون بیش از هزار مصحف کوچک به خط نسخ کتابت کرده است، اکنون در آرزوی کتابت قرآن کریم به خط عربی است.

به گزارش ایکنا به نقل از اسکای نیوز عربی، عبدالسلام الصراری، خطاط لیبیایی از شهر بنی‌ولید لیبی است که تبحر خاصی در نوشتن خط عربی دارد و قرآن کریم را به صورت‌های مختلف کتابت کرده است.

عبدالسلام از زمان تحصیل و زمانی که معلم او درس را با خط زیبا بر روی تخته سیاه می‌نوشت، به خطاطی علاقه‌مند شد و این امر انگیزه‌ای شد که او با خط عربی رشد یابد.

وی تا کنون بیش از هزار مصحف کوچک به خط نسخ کتابت و در مساجد شهر بنی ولید توزیع کرده است. او همچنین شجره‌نامه پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد بن عبدالله(ص) را ترسیم کرده و به یکی از مساجد این شهر اهدا کرده است.

الصراری درباره آرزویش یعنی کتابت قرآن کریم با خط عربی و روی کاغذهای مناسب این کار می‌گوید: تابلوهای بسیاری نوشته‌ام و دوست داشتم به خط نسخ نیز بنویسم. از خدا خواستم که به من توفیق کتابت قرآن کریم یا حتی یک چهارم آن را عنایت فرماید تا صدقه جاریه‌ای برای من باشد.

الصراری به دلیل بالا بودن هزینه مواد اولیه خوشنویسی از مقامات محلی خواست تا حمایت لازم را برای کتابت این مصحف مبذول دارند.

وی همچنین از بازرگانان و دست‌اندرکاران شهر بنی‌ولید خواست تا مدرسه‌ای برای آموزش خط عربی در این شهر افتتاح کنند.
 
آرزوی خطاط لیبیایی برای کتابت قرآن کریم + عکس
 
آرزوی خطاط لیبیایی برای کتابت قرآن کریم + عکس
 
آرزوی خطاط لیبیایی برای کتابت قرآن کریم + عکس
انتهای پیام
captcha