آمریکا و انگلیس درصدد دخالت در انتخابات پیش روی عراق هستند
کد خبر: 3967010
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
جنبش نجباء:

آمریکا و انگلیس درصدد دخالت در انتخابات پیش روی عراق هستند

رئیس شوراس سیاسی جنبش نجباء عراق با بیان اینکه قریب به اتفاق حملات علیه سفارت آمریکا توسط خود آمریکا انجام می‌گیرد تا افکار عمومی را تحریک کند، گفت: آمریکا و انگلیس برای مداخله در انتخابات آتی عراق تلاش می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از دفتر جنبش نجباء در تهران، رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نجباء عراق گفت که آمریکا و انگلیس درصدد دخالت در انتخابات پیش روی عراق هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی الاسدی» در گفت‌وگویی تلویزیونی با تکرار موضع این جنبش مبنی بر پرهیز از ورود به صحنه رقابت‌های سیاسی، تأکید کرد: ما در روند سیاسی کنونی مشارکت نداریم، اما فعالیت سیاسی داریم و ویژگی‌های کلی و عمومی مطلوب جهت گزینش در انتخابات را اعلام کرده‌ایم.

او ضمن اشاره به اینکه هدف از تشکیل شورای سیاسی نُجَباء، رصد رویدادها و مشکلات سیاسی عراق است، هشدار داد: برآورد ما از احتمال دخالت آمریکا و انگلیس در انتخابات آتی عراق حکایت می‌کند.

الاسدی با یادآوری آنکه جنبش نُجَباء قبلاً یک برنامه فراگیر و منسجم برای توسعه خدمات اجتماعی را به «عادل عبدالمهدی» (نخست‌وزیر سابق عراق) پیشنهاد داده بود، اضافه کرد: با مصطفی الکاظمی(نخست‌وزیر موقت) نیز دیدار داشتیم و او وعده اصلاحات داد، اما به قولش عمل نکرد؛ زیرا وامدار جریانات مجازی و فیسبوکی است که با ناآرام کردن خیابان‌ها، او را روی کار آورده‌اند.

رئیس شورای سیاسی نجباء در بخش دیگری از این گفت‌وگو، درباره حملات گاه‌وبیگاه به سفارت آمریکا در بغداد تصریح کرد: ۹۰ درصد این حملات، کار مقاومت نبوده و توسط خودشان انجام می‌گیرد تا افکار عمومی را تحریک کنند.

الاسدی در پایان راجع ‌به حضور جنبش نجباء در نبرد علیه تروریست‌های تکفیری در خاک سوریه، خاطرنشان کرد: حضور ما در سوریه مبتنی بر اطلاعاتی دال بر سازمان‌دهی سعودی‌ها برای هدف قرار دادن شیعیان بود.

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در دهم ماه اکتبر آینده (۱۸ مهر سال ۱۴۰۰)برگزار می‌شود و ناظران درباره احتمال دخالت غرب در انتخابات به بهانه نظارت جامعه بین‌المللی بر آن هشدار دادند.

انتهای پیام
captcha