نگاهی به ویژه‌برنامه‌های اوقاف لرستان در ماه رمضان
کد خبر: 3967055
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

نگاهی به ویژه‌برنامه‌های اوقاف لرستان در ماه رمضان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه از سیمای افلاک، مسابقه با موضوع وقف، ترتیل‌خوانی مجازی و اجرای طرح «ضیافت همدلی» و کمک به نیازمندان را از برنامه‌های اوقاف لرستان در ماه رمضان اعلام کرد.

معرفی ویژه‌برنامه‌های اوقاف لرستان در ماه رمضانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به برنامه‌های اوقاف لرستان به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، گفت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان «ضیافت الهی» ابلاغ‌ شده که با توجه به محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تجمع‌ها و گردهمایی‌ها با همکاری صداوسیما برخی برنامه‌ها در حال پخش است.

وی افزود: در قالب یک برنامه تلویزیونی با عنوان «ضیافت الهی» که هر روز قبل از اذان مغرب و عشا از شبکه افلاک پخش می‎شود، یکی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان معرفی می‏‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: از دیگر برنامه‌های اوقاف لرستان که از شبکه افلاک لرستان در حال پخش است برگزاری مسابقه با موضوع «وقف» است، که هر روز به سه نفر از برندگان مسابقه جوایزی نقدی اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه شاخص به‌‌صورت مجازی و انتشار در صفحه اینستاگرام بقاع متبرکه، آموزش تجوید قرآن در مهدیه مرتضوی خرم‎آباد با حضور مبلغان در فضای مجازی، گروه‌های افق امامزادگان با عنوان امامزادگان استان در برنامه واتساپ در قالب ۲۰ گروه، از جمله برنامه‌های در حال برگزاری است.

عباس‌زاده گفت: با همکاری ادارات شهرستان‌ها در حال تدارک برگزاری طرح «ضیافت همدلی» و کمک به نیازمندان در ایام ماه مبارک هستیم که در قالب هفت هزار بسته معیشتی از محل موقوفات و بقاع متبرکه و خیرین تهیه و توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با بیان اینکه در صورت برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی برنامه‌های میلاد امام حسن‌ مجتبی(ع) و لیالی قدر در بقاع متبرکه برگزار می‎شود، گفت: مسئولیت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در مساجد بر عهده سازمان تبلیغات است و قطعاً دستورالعمل‌ها رعایت خواهد شد و بنا نیست در ایام محدودیت‌های کرونایی برنامه‌ای اجرا شود.

انتهای پیام
captcha