پویش «احیای جلسات خانگی قرآن» در همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3967062
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۹

پویش «احیای جلسات خانگی قرآن» در همدان اجرا می‌شود

مدیر مجمع اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم در استان همدان، از اجرای پویش «احیای جلسات خانگی قرآن» همزمان با سراسر کشور در همدان خبر داد.

پویش «احیای جلسات خانگی قرآن» در همدان اجرا می‌شودقاسم جهان‌آرا، مدیر مجمع اساتید، قاریان و حافطان قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: سال ٩٨ در دیدار رمضانیه جمعی از قرآنیان با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر لزوم توجه متولیان و فعالان قرآنی نسبت به عرصه فراموش شده احیای دوره‌های خانگی قرآن تأکید کردند.

وی ادامه داد: پس از آن جلسه شاید بسیاری از قرآنیان که کار قرآنی را منحصر در تربیت قاری و حافظ در مؤسسات و مراکز دینی و... می‌دیدیم، اعتراف کردیم که در این امر غفلت کرده‌ایم.

جهان‌آرا گفت: در حال حاصر فرصتی فراهم شده تا با همت بلند یکی از متولیان امور قرآنی، رئیس کارگروه قرآن بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء، این امر مهم را با تلاش و همکاری همه جانبه در جامعه قرآنی احیا کرد.

وی تأکید کرد: شرایط کرونایی این اجازه را می‌دهد که این جلسات به‌صورت خانوادگی برگزار شده و فرمایش پیامبر(ص) «نَوّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ» محقق شود.

جهان‌آرا با اشاره به اینکه جلسات خانگی قرآن ساده‌ترین، پرکاربردترین، فراگیرترین، با قدمت‌ترین و اثرگذارترین ابزار گسترش فرهنگ قرآنی از صدر اسلام تاکنون بوده است که آغازش به آغاز نزول کلام‌الله مجید گره خورده است، افزود: می‌توان گفت بخشی از پیروزی‌های انقلاب اسلامی مرهون این نهاد مردمی است، بر همین اساس پویش جلسات خانگی قرآن، برای حراست از جایگاه مردمی این جلسات خانگی، گسترش کمی و کیفی این گفتمان قرآنی برگزار می‌شود.

وی گفت: برای هم‌افزایی و تعامل بیشتر میان جلسات در صورت تمایل، افراد می‌توانند جلسه خانگی خود را در سامانه www.jkqk.ir ثبت کنند.

انتهای پیام
captcha