فعالیت 20 درصد جلسات خانگی قرآن در البرز
کد خبر: 3967232
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

فعالیت 20 درصد جلسات خانگی قرآن در البرز

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: در حال حاضر 250 جلسه خانگی قرآن در این استان وجود دارد که 20 درصد این جلسات فعال هستند و مابقی به‌دلیل شرایط کرونایی فعالیت چندانی ندارند.

فعالیت 20 درصد جلسات خانگی قرآن در البرز

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در این استان، گفت: مراسم جزءخوانی قرآن در دو قالب آنلاین و ختم قرآن، آموزش قرائت و تجوید قرآن در بستر فضای مجازی، توزیع افطاری بین نیازمندان در سطح شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان، توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و پوشاکی بخشی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی ویژه ماه مبارک رمضان است.

وی از اجرای پویشی تحت عنوان «هر محله یک جلسه قرآن» خبر داد و اضافه کرد: این پویش را در بستر فضای مجازی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و سعی ما این است که در هر محله از شهرستان‌های استان یک جلسه قرآنی ایجاد شود و این جلسات قرآنی در شرایط کرونایی در بستر فضای مجازی فعالیت می‎‌کنند و با بهتر شدن وضعیت کرونایی جلسات حضوری قرآن نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول، احیای دوباره جلسات خانگی قرآن را هدف تبلیغات اسلامی البرز از اجرای پویش مجازی «هر محله یک جلسه قرآن» بیان کرد و ادامه داد: امید است با از بین رفتن کرونا و بازگشت آرامش به زندگی مردم بار دیگر شاهد رونق گرفتن جلسات خانگی قرآن باشیم و این جلسات خانگی در زمینه قرائت و آموزش قرآن در منازل اقدام کنند.

ملازاده با بیان اینکه پویش «هر محله یک جلسه قرآن» به نوعی هم‌پوشانی با جلسات خانگی قرآن دارد و باعث بالا رفتن آمار کیفی و کمی جلسات خانگی قرآن فعلی می‌شود، افزود: در حال حاضر 250 جلسه خانگی قرآن در این استان وجود دارد که 20 درصد این جلسات فعال هستند و مابقی به‌دلیل شرایط کرونایی فعالیت چندانی ندارند.

وی با بیان اینکه فضاسازی محیطی توسط مؤسسات و خانه‌ها و مراکز قرآنی با مضامین قرآنی و احادیث مرتبط با روزه‌داری و رمضان نیز یکی دیگر از برنامه‌های تبلیغات اسلامی البرز در ماه مبارک رمضان است و در این بخش از ظرفیت شهرداری و ادارات فرهنگی نیز استفاده می‌شود، گفت: تجلیل از فعالان قرآنی را نیز در ماه رمضان از سوی مؤسسات قرآن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha