جلسه «برنامه‌ریزی روز قدس و برپایی نماز عید فطر» در خراسان شمالی برگزار شد
کد خبر: 3967607
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

جلسه «برنامه‌ریزی روز قدس و برپایی نماز عید فطر» در خراسان شمالی برگزار شد

جلسه «هماهنگی و برنامه‌ریزی روز قدس و برپایی نماز عید فطر» با حضور حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی برگزار شد.

مراسم‌ شب‌های قدر در خراسان شمالی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، هفتم اردیبهشت ماه، در جلسه «هماهنگی و برنامه‌ریزی روز جهانی قدس و برگزاری نماز عید سعید فطر» که در حسینیه مصلی بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه مراسم شب‌های قدر و نماز عید سعید فطر به‌صورت حضوری در استان برگزار می‌شود، بیان کرد: در این راستا برنامه شب‌های قدر در استان در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در عید فطر نیز نماز عید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود و هر کس در هر منطقه‌ای در فضای باز موجود در آنجا نماز را اقامه کند.

نوری گفت: در دوران پیش از کرونا همه برای اقامه نماز عید فطر و افزایش شکوه این مراسم در بلوار مصلی حضور می‌یافتند؛ اما اکنون نمی‌گوییم همه به اینجا بیایند بلکه هر چند نفر در هر جایی که فضای غیرمسقفی پیدا کردند با رعایت فاصله مناسب اقدام به برگزاری نماز عید فطر کنند، ما هم در بلوار مصلی با جمعیت محدود، به‌صورت مختصر و در زمان اندک نماز عید را برگزار می‌کنیم.

امام جمعه بجنورد با تاکید براینکه روز قدس مظهر، علامت و نشانه‌ای برای اتحاد دنیای اسلام اعم از شیعه و سنی در برابر دشمنان واقعی آن‌ها است، گفت: این روز فرصتی برای یادآوری مبارزه با متجاوزان صهیونیستی، آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و... است که همه به‌نوعی در تشکیل و تجهیز رژیم جعلی اسرائیل سهیم هستند و با قرار دادن این غده سرطانی در منطقه، سبب گرفتاری امت اسلام شدند.

نوری اضافه کرد: در زمان تشکیل رژیم جعلی اسرائیل تمام نظام استکباری جمع شده و برای جنگ با مسلمانان پشت سر یک رژیم قرار گرفتند؛ یعنی در همان زمان نیز بحث فقط مردم فلسطین نبود بلکه کل جهان اسلام بود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل هم می‌بینیم در موضوع تشکیل این رژیم تمام استکبار به صحنه آمدند؛ به‌گونه‌ای که وقتی اسرائیل تشکیل شد 13 دقیقه بعد آمریکا این کشور را به رسمیت شناخت و تمام‌قد از آن حمایت کرد.

نوری اضافه کرد: در ابتدا رژیم صهیونیستی کمتر از هفت درصد اراضی فلسطین اشغالی را در اختیار داشت؛ اما با حمایت کشورهای استکباری، زمانی که تقسیم سازمان ملل صورت گرفت 56 درصد اراضی را به یهودی‌ها دادند و مابقی را در مقاطع مختلف به زور گرفتند و این‌گونه کشور جعلی دیگری به نام اسرائیل جایگزین فلسطین شد.

 رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ما هم باید برای مقابله با اتحاد جبهه استکبار علیه اسلام و مسلمین، نظام اسلام را متحد کنیم، اظهار کرد: حدود یک میلیارد و نیم مسلمان در دنیا وجود دارد؛ ولی پنج میلیون یهودی با حمایت جبهه استکبار سبب گرفتاری و دردسر فراوان مسلمانان شده و برای همه آن‌ها شاخ‌وشانه می‌کشند.

وی افزود: در برابر این اقدامات جبهه استکبار، وقتی روز قدس را مطرح می‌کنیم درواقع این روز بهانه یادآوری مبارزه با متجاوزان صهیونیستی، آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و... است که همه به‌نوعی در تشکیل و تجهیز رژیم اسرائیل سهیم هستند و با قرار دادن این غده سرطانی در منطقه سبب گرفتاری امت اسلام شدند.

نوری تصریح کرد: این جنگ با نظام استکباری زیاده‌خواه و زیاده‌طلبی است که به دنبال تفرقه در بین مسلمان و ریشه‌کن کردن آن‌ها است و به کمتر از این هم قانع نمی‌شود؛ لذا این روز باید زنده نگاه داشته شود و علامت و نشانه‌ای برای اتحاد دنیای اسلام اعم از شیعه و سنی در برابر دشمنان واقعی آن‌ها باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: روز قدس باید نفاق و اختلاف درونی مسلمانان را از بین برده و جبهه استکبار را به مردم بشناساند؛ زیرا سنگرهای دشمن فقط در تل‌آویو و حیفا نیست بلکه این سنگرها پشتیبانی می‌شود و این منابع پشتیبانی باید به مردم نشان داده شود.

وی افزود: البته در کنار گرامیداشت و برگزاری مراسم روز قدس سلامت مردم هم بسیار مهم است؛ اما نمی‌توان همه امور را تعطیل کرد؛ بنابراین باید تلاش کنیم در فضای کرونایی زندگی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریان داشته باشد و جریان زندگی هم شامل معیشت، فرهنگ، باورها و... است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: در عین حال باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که خدای‌ناکرده سبب شیوع بیشتر ویروس کرونا نشویم.

6 شهرستان استان در وضعیت قرمز هستند

علی بیگ‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی، در ادامه این نشست با اشاره به اینکه شش شهرستان استان در وضعیت قرمز هستند، افزود: 18 استان کشور در وضعیت قرمز هستند که خراسان شمالی نیز شامل استان‌های قرمز است.

وی با تأکید براینکه مراسم شب‌های قدر به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: براساس ابلاغ ستاد ملی کرونا، برگزاری مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهرهای قرمز و نارنجی صرفا در مکان باز و با ظرفیت محدود بلامانع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: به منظور تسهیل برگزاری مراسم شب‌های قدر، طرح منع تردد شبانه در شب‌های قدر اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha