کرونا؛ مؤسسات را از آموزش مکتب‌خانه‌ای جدا کرد / تداوم فعالیت‌های رمضانی در فضای مجازی
کد خبر: 3967679
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
سرپرست گروه قرآن و عترت ارشاد خراسان‌جنوبی:

کرونا؛ مؤسسات را از آموزش مکتب‌خانه‌ای جدا کرد / تداوم فعالیت‌های رمضانی در فضای مجازی

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: از جمله تأثیراتی که از جنبه مثبت کرونا می‌توان برشمرد این است که بسیاری از فعالان و مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت را با تکنولوژی روز که شناخت آن نیاز مبرم جامعه امروز محسوب می‌شود، آشنا کرد تا مدیران مؤسسات از سیستم آموزش سنتی و مکتب‌خانه‌ای جدا و آموزش نوین در بستر فضای مجازی را فراگیرند.

کرونا؛ مؤسسات را از آموزش مکتب‌خانه‌ای جدا کرد / تداوم فعالیت‌های رمضانی در فضای مجازیمرضیه صابری، سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: جایگاه بانوان به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی فرهنگ قرآنی بیانگر این است که بانوان در عرصه فرهنگی و قرآنی نقش محوری دارند؛ به نحوی که در تحلیل و تفسیر مفسرین از آیه 35 سوره مبارکه احزاب به تساوی نقش زنان و مردان در عرصه‌های فرهنگی و معنوی اشاره شده است.

وی افزود: به وضوح مشهود است در استان ما نیز که بخش اعظمی از فعالیت و مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت را بانوان تشکیل می‌دهند، می‌توانیم انجام طرح‌های قرآنی برای بسط و گسترش فعالیت‌های قرآنی در ماه بهار قرآن را به این افراد واگذار کنیم.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: قطعا با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا که بسیاری از فعالیت‌های حضوری را تحت تأثیر خود قرار داده است، فضای مجازی بستر بسیار مناسبی برای کاهش برخی از هزینه‌هاست.

صابری ادامه داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه قرآن و عترت در راستای برافراشته نگه داشتن بیرق قرآن، تمام توان و تلاش خود را بر آن داشته تا بهترین استفاده را از این ظرفیت ببرد.

وی افزود: از جمله تأثیراتی که از جنبه مثبت کرونا می‌توان برشمرد این است که بسیاری از فعالان و مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت را با تکنولوژی روز که شناخت آن نیاز مبرم جامعه امروز محسوب می‌شود، آشنا کرد تا مدیران مؤسسات از سیستم آموزش سنتی و مکتب‌خانه‌ای جدا و آموزش نوین در بستر فضای مجازی را فراگیرند و موجب شد تا شناخت کامل‌تری از ظرفیت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی پیدا کنند.

صابری با بیان اینکه بر این اساس و به‌علت شیوع کرونا برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این اداره‌کل به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مجازی نوزدهمین آموزش سراسری قرآن کریم از 8 تا 10 اردیبهشت‌ماه، برگزاری نمایشگاه قرآن کریم به‌صورت مجازی، برگزاری مسابقه پیامکی شهر عاشقی 3 از طریق لینک MAJAZI-sk  و تهیه برنامه نردبان آسمان 2(مثنوی‌خوانی و بیان ارتباط بین قرآن و مثنوی) از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

وی با اشاره به پخش برنامه آیین رمضان و بیان آداب و رسوم مردم خراسان‌جنوبی در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: برگزاری مسابقه عکس موبایلی قاب بندگی با موضوع عبادات افطار و سحر از طریق شبکه‌های اجتماعی به شماره 09375617145 یا آیدی @ghab _bandgi  نیز  از دیگر برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است.

صابری یادآور شد: تجلیل از فرهیختگان و مفاخر قرآنی در ماه رمضان، بازدید از مؤسسات و برگزاری شب شعر آیینی جلوه‌های رمضان، اجرای طرح تلاوت قرآن کریم در فضای مجازی و ایجاد کمپین سبک زندگی مؤمنانه نیز از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام
captcha