پایان هفته سیما با «رمضان آن سال»
کد خبر: 3967825
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

پایان هفته سیما با «رمضان آن سال»

در پایان هفته پیش روی فیلم‌های سینمایی؛ «رمضان آن سال»، «گرداب سکندر»، «سوءتفاهم»، «دست‌های آلوده»، «غریبانه»، «نبرد خلیج فارس2»، «نبرد خلیج فارس 1» روی آن شبکه‌های سیما می‌رود. در میان آثار ایرانی دو فیلم با بازی ابوالفضل پورعرب از سیما پخش خواهد شد.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ «رمضان آن سال»، «گرداب سکندر»، «سوءتفاهم»، «دست‌های آلوده»، «غریبانه»، «نبرد خلیج فارس2»، «نبرد خلیج فارس 1»، و... پنج‌شنبه و جمعه 9 و 10 اردیبهشت از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «رمضان آن سال» به کارگردانی فریدون فرهودی، پنج‌شنبه 9 اردیبهشت ساعت 7:20 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: مریم و محسن خواهر و برادرند. مریم به همراه همسر و دخترش و همچنین خواهر شوهر و دختر او در یک ساختمان زندگی می‌کند و محسن قرار است به همراه همسرش، پس از ده سال برای مراسم یادبود مادرشان به ایران برگردد. محسن مایل است، مراسم افطاری مادرش را در سالنی با شکوه و مجلل برگزار شود، اما مریم دوست دارد این مراسم افطاری، طبق رسم مادرش در خانه برگزار شود. مریم تمام کارها را با روال خود انجام می‌دهد، اما ترکیدن لوله آب، برنامه‌های او را به هم می‌زند. از سوی دیگر، خواهرشوهر مریم، نرگس که مدتی است از آرایشگاه محل کارش اخراج شده، عروسی را به خانه آورده و این موضوع باعث عصبانیت بیشتر مریم می‌شود. در بین کشمکش‌های نرگس و صاحب خانه که از سو استفاده نرگس از خانه‌اش عصبانی است، محسن هم از راه می‌رسد و از رفتار خودسرانه خواهرش عصبانی می‌شود. مرد صاحب خانه که علاقه زیادی به مادر مرحوم مریم داشته، تمام مسائل را فراموش کرده و ... فرحناز منافی ظاهر، رضا آحادی و مجدی شهریاری در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «گرداب سکندر» به کارگردانی داوود بیدل، جمعه 10 اردیبهشت ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید؛ ناخدا سلیمان سال‌هاست که در دریا مشغول تجارت است. ایوب جانشین ناخداست و در سر رویای ناخدایی دارد. ناخدا به تازگی جوانی به نام هرمز را استخدام کرده است که پایش لنگ است ولی باسواد است و اطلاعات خوبی در مورد دریانوردی دارد. ایوب نیز جاشویی غریبه را به نام نونو استخدام می‌کند. لنج به راه می‌افتد که ناگهان دریا طوفانی می‌شود و قطب نما می‌شکند و جیره آب و غذا نیز از بین می‌رود. همه نا امید هستند که هرمز با اطلاعات خوبی که دارد لنج را به خشکی می‌رساند و مال التجاره و جاشوها به مقصد می‌رسند. امین التجار به همراه مرواریدهای گران قیمت همراه لنج می‌شود. ناخدا ناخوش احوال است و برخلاف انتظار ایوب، ناخدا هرمز را به عنوان جانشین انتخاب می‌کند. نونو ایوب را تحریک می‌کند تا در کار لنج اختلال ایجاد کند و مسیر اشتباه بروند. ایوب نیز با نونو همراه می‌شود و علیه هرمز شورش می‌کند و اختیار لنج را به دست می‌گیرد. نونو در اصل ناخدای کشتی دزدان دریایی است و با این کار قصد ربودن مرواریدهای امین التجار را دارد. محمدعلی قویدل، علی‌رضا ملامهدی، فربد فرهنگ، رضا عمارلویی، امین آبان و مجید ستایش در فیلم تلویزیونی «گرداب سکندر» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «سوءتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی، پنج‌شنبه 9 اردیبهشت ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: تعدادی از دانشجویان سینما دختر ثروتمندی را به امید بازیگر شدن گروگان می‌گیرند، اما به تدریج ماجرای گروگان‌گیری و ساخت فیلم پیچیده می‌شود تا جایی که دیگر تشخیص واقعیت و خیال ناممکن جلوه می‌کند که ... اکبر عبدی، مریلا زارعی، پژمان جمشیدی، کامبیز دیرباز و هانیه توسلی در فیلم سینمایی «سوء تفاهم» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «تا افطار چیزی نمانده» به کارگردانی حامد حسینی، پنجشنبه 9 اردیبهشت ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان فیلم ابتدا با الله‌اکبر اذان سحر در یک روز جدید شروع می‌شود؛ روزی همچون روزهای دیگر. در این روز 5 خانواده درگیر برخی اتفاقات می‌شوند و در یک زمان و مکان مشخص به‌هم پیوند می‌خورند و در آخر با الله‌اکبر افطار، ماجرا به پایان می‌رسد. دختری دارای تومور مغزی است پدرش بر اثر تصادف در زندان است. دختر تصادف می‌کند در حالی‌که وصیت کرده تمام اعضای بدنش اهدا شود. پدر توسط همان کسی که با دختر تصادف کرده آزاد می‌شود و پدر ... عبدالرضا اکبری، مهران رجبی، مهدی صبایی، سودابه بیضائی و ساناز سمواتی در فیلم تلویزیونی «تا افطار چیزی نمانده» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «دست‌های آلوده» به کارگردانی سیروس الوند، پنجشنبه 9 اردیبهشت ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که: سیامک و دیبا، نادر و رؤیا چهار جوان هستند که دست به سرقتی بزرگ از یک مراسم عروسی اعیانی می‌زنند. سیامک جواهرات سرقت شده را پیش نسرین که قصد دارد با او ازدواج کند، امانت می‌گذارد. ابوالفضل پورعرب، هدیه تهرانی، امین حیایی، عسل بدیعی، سعید پیردوست و شهاب عسگری در فیلم سینمایی دست‌های آلوده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «غریبانه» به کارگردانی احمد امینی، جمعه 10 اردیبهشت ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: جوانی به نام بزرگ در نمایشگاه اتومبیل شوهر خواهرش که یوسف نام دارد مشغول به کار است. یوسف از او می‌خواهد که ماشین گران قیمت خانم دکتر ثابتی را به او تحویل دهد، اما بزرگ تصادف کرده و یوسف مجبور می‌شود برای پرداخت خسارت چند چک به خانم دکتر بدهد. ابوالفضل پورعرب، هدیه تهرانی، محمدرضا داوودنژاد، نادیا دلدارگلچین، سیامک قدکچیان، آرین خلج و بهزاد خداویسی در فیلم سینمایی «غریبانه» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس2» به کارگردانی فرهاد عظیما، جمعه 10 اردیبهشت ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. داستان این اثر نبردی میان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در آینده به تصویر می‌کشد که با حمله آمریکا به تاسیسات اتمی ایران آغاز می‌شود و داستان فیلم در خلیج فارس اتفاق می‌افتد. که در آن گوشه‌ای از قدرت نظامی ایران به نمایش گذاشته شده است.

شبکه امید

فیلم سینمایی «نبرد خلیج فارس 1» به کارگردانی فرهاد عظیما، جمعه 10 اردیبهشت ساعت 17 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این فیلم نبردی فرضی بین یک ناو جنگی ایرانی به نام ناو ولایت و تعداد زیادی از ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس می‌پردازد. در این نبرد، در ابتدا تمامی موشک‌هایی که ناو ایرانی به سمت ناوگروه آمریکایی شلیک می‌کند منهدم شده و به اهداف اصابت نمی‌کند. فرمانده ناو ایرانی درمی‌یابد برای از بین بردن سپر دفاعی ناوهای آمریکایی باید سامانه دفاعی آنها توسط روبات‌های تک تیرانداز از کار بیفتند. در همین راستا تعدادی از روبات‌های تک تیرانداز ساخت ایران این مأموریت را به انجام می‌رسانند و با از کار افتادن سیستم دفاعی ناوها تعدادی از آنها مورد اصابت موشک قرار می‌گیرد.

 شبکه افق

فیلم سینمایی «فرار» به کارگردانی رضا صافی، جمعه 10 اردیبهشت ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در ماه‌های پایانی عمر رژیم طاغوتی شاه در ایران، پس از پیوستن گروه‌های مختلف از بدنه‌ی ارتش شاهنشاهی به قیام مردم، ساواک و نیروهای امنیتی درصدد کنترل اوضاع برآمده و این امر موجب کشتار و درگیری‌های مختلف در پادگان‌های ارتش می‌شود. در این میان سرباز وظیفه شفیع توکل‌نیا که از تصمیم ساواک برای دستگیری جمعی از نیروهای انقلابی مستقر در پادگان نیروی هوایی مطلع شده؛ تصمیم می‌گیرد برای اطلاع‌رسانی به آنان از پادگان خود فرار کند. در این مسیر گروهبان سلیمی که ناخواسته پایش به این ماجرا کشیده می‌شود از سر اجبار با وی همراه شده و در طول این سفر تحول پیدا می‌کند. در فیلم تلویزیونی فرار؛ بابک انصاری، ملک سراج و علیرضا استادی هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «همریشل» به کارگردانی عمار خطی، پنج‌شنبه 9 اردیبهشت ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم از یک عروسی شروع می‌شود که وقتی داماد به مراسم می رسد عروس همراهش نیست، همه ماجراها از دو ماه قبل شروع شده است وقتی خانم بزرگ همه را دور هم جمع می‌کند تا درباره تقسیم ارث دخترهایش صحبت کند، شرط تقسیم ارث ازدواج آخرین دختر است که هنوز مجرد است، باجناق ها تصمیم می‌گرند تا مردی را به خواستگاری نرگس بفرستند، تا قضیه تقسیم ارث زودتر انجام شود، آنها فردی را انتخاب می کنند که تازه از زندان آزاد شده است تا با گرفتن سفته از او، وی را مجبور کنند تا هرکاری خواستند انجام دهد که به زندان برنگردد، او با تغییر چهره خودش را به نرگس که سرپرست یک تور گردشگری است نزدیک می‌کند و بعد از او خواستگاری می‌کند، نرگس که ته دلش خواستگار قبلی خود که یک جوان مکانیک هست را دوست دارد به اجبار بزرگ‌ترها به خواستگاری دهدشتی جواب مثبت می‌دهد. دهدشتی که نقشه باجناق ها برای رسیدن به ارث را می‌داند کمک می‌کند تا خانم بزرگ و نرگس از ماجرا مطلع شوند و نرگس با همان کسی که می‌خواهد ازدواج کند، روز عروسی دهدشتی با ماشین بدون عروس آمده است. مسعود نیک‌پی، محمد یگانه، اکبر دانیالی، فردین یزدانی و بیتا جمالی در فیلم تلویزیونی «همریشل» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «برای دخترم ترمه» به کارگردانی «پدرام زمانی»، جمعه 10 اردیبهشت ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره درگیری دختری به‌نام ترمه است که بیماری مادرش همه زندگی‌اش را تحت‌الشعاع قرار داده است. مادر ترمه خارج از کشور است و همین دوری ناراحتی او را شدیدتر کرده است. ترمه با ماشین امیر و آرزو تصادف می‌کند و قرار می‌شود برای جبران خسارت به مطب ترمه بروند! خواهر امیر به مطب ترمه می‌رود و از همه چیز به جز خسارت صحبت می‌کند و قصد خواستگاری برای امیر را دارد . در این فیلم تلویزیونی، آرام جعفری، زهره حمیدی، رضا شادمان و مریم فشکی بازی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha