ظرفیت بوستان‌های هر محله برای برگزاری شب‌های قدر فعال می‌شود
کد خبر: 3967919
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبان‌زاده:

ظرفیت بوستان‌های هر محله برای برگزاری شب‌های قدر فعال می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امسال شب‌های قدر متفاوتی تجربه می‌کنیم و قرار نیست مردم در یک مکان تجمع کنند و در قطع زنجیره کرونا خللی وارد شود بلکه بوستان‌های هر محله آمادگی برای برگزاری برنامه‌ها و محافل مذهبی را دارند؛ بنابراین ظرفیت بوستان‌های هر محله برای برگزاری شب‌های قدر فعال می‌شود.

ظرفیت بوستان‌های هر محله برای برگزاری شب‌های قدر فعال می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، امروز در نشست خبری سازمان تبلیغات اسلامی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سال 1400 وارد قرن جدید می‌شویم و روندهای جهانی حکایت از تغییر در حوزه حکمرانی دارد و یکی از ویژگی‌های حکمرانی جدید این است که نظام حاکمیت مردم به یک نظام سه‌گانه حاکمیت حلقه‌های میانی و مردم تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: حاکمیت برای حل مسائل و معضلات جامعه به حلقه‌های میانی و واسط کمتر توجه می‌کردو در گام دوم انقلاب رهبر به دنبال حکمرانی جدید در کشور هستند تا در این حکمرانی بین حاکمیت، دستگاه‌های دولتی و مردم جریان‌های حلقه‌های میانی شکل بگیرد تا با محوریت این حلقه‌های میانی حرکت مردمی، خودجوش و ظرفیت‌های مردمی فعال شده و امکانات دولتی جهت برطرف شدن مسائل و معضلات جامعه جذب شود.

شعبان‌زاده به نقش آفرینی بی‌بدیل فضای سایبر در تحولات اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات در مسیر تحقق ماموریت‌ها به اهمیت حکمرانی جدید و استفاده از ظرفیت‌های حکمرانی جدید توجه دارد .

وی بیان کرد: طی 12قرن گذشته تداوم دین‌داری با حرکت‌های مردمی همراه بود و در هر زمان و مکانی که اراده‌های مردم به میدان آمد در آن بخش به فتوحات دست یافته و از بحران‌ها عبور کردیم؛ سازمان تبلیغات به عنوان نهاد برآمده از ایمان‌های مردم استفاده از ظرفیت مشارکت و حرکت عمومی مردم را در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: سازمان تبلیغات با مردمی‌سازی تبلیغ ماموریت سازمانی خود را دنبال می‌کند و در راستای این مردمی‌سازی برنامه‌های سازمان در 1400 و فصل بندگی طراحی شده است؛ پویش‌هایی در راستای ساماندهی امر تبلیغ با مشارکت مردم راه‌اندازی شده تا با مشارکت مردم مفاهیم نظری دین تحقق عینی پیدا کند.

ایجاد شبکه مردمی خودجوش در کلیه مناطق استان قم

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات قم به دنبال ایجاد یک شبکه مردمی خودجوش فراگیر در 20 منطقه قم است، شهر قم از منظر سازمان در 20 منطقه تقسیم شده تا با محوریت مساجد و محافل و مراکز مردمی در آن مناطق شبکه تواصی شکل بگیرد که تواصی و دعوت به امید ، توان داخل و حل مسائل با اتکا به ظرفیت بی‌پایان مردمی را شامل می‌شود.

شعبان‌زاده اضافه کرد:از طریق 200 شخصیت و پایگاه محوری به 2هزار کنش‌گر فرهنگی و اجتماعی رسیدیم و با معرفی 10 نفر توسط هر کدام از آن‌ها به 20 هزار نفر می‌رسیم و این‌گونه زنجیره مردمی استان با محوریت و محافل خانگی شکل می‌گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: یکی از شاخص‌های این زنجیره دعوت مردم به مشارکت حداکثری بر پایه شاخص‌های مورد نظر مقام معظم رهبری است و سازمان یک نهاد راهبر و تسهیل‌گر در حل مسائل مردم است .

وی ادامه داد: ماموریت بعدی سازمان، گفتمان‌سازی از طریق این شبکه برای بقیه مردم است و حلقه‌های میانی همین است که با قیام 20 هزار نفر فعالان فرهنگی اجتماعی استان با محوریت مساجد محافل و امامان محله روستا دعوت عمومی از سوی شبکه فراگیر برای امید بخشی به مردم انجام می‌شود.

شعبان‌زاده تصریح کرد: پویش «مهرواره محله همدلی» پویشی در راستای نقش آفرینی مردم در محلات برای حل مسائل و معضلات محله است و سازمان بستری برای معرفی بهترین‌ها در هر محل برای بقیه مردم را فراهم کرده و در این زمینه انعکاس‌ داده و الگوسازی می‌کند.

پویش جهانی «دعوت به قرآن»

وی به پویش جهانی «دعوت به قرآن» اشاره کرد و افزود: این پویش در زمینه زندگی موفق، بانشاط و امید آفرین که همان سبک زندگی اسلامی است راه‌اندازی می‌شود و در ذیل این پویش هر کوچه یک محفل قرآنی برگزار می‌کند و هر فعال و خادم قرآنی و هر شخصیتی که علاقه‌مند به فعالیت در راه قرآن است 20 نفر از اعضای خانواد محله را عضو شبکه مجازی کرده و از این طریق مفاهیم و معارف قرآن را به شیوه ساده، روان و گویا بیان می‌کند و با این پویش همگانی شدن قرآن مورد توجه قرار می‌گیرد.

شعبان‌زاده بیان کرد: پویش «با من سخن بگو» قیام عمومی بانوان استان قم است و هر خانمی متعهد به مسائل اجتماع و فرهنگی استان خودش یک تا 3 دقیقه تولید، ضبط و انتشار پیام در فضای مجازی منتشرمی‌شود و برای شکستن جنگ روانی دشمنان به ارائه راه حل و پیام‌های راهگشا می‌پردازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی بسیج‌کننده و امید آفرین، هدایت‌گر و تسهیل‌گر حکمرانی جدید در حوزه فرهنگ و تبلیغ است.

روایت پیشرفت زنان در جامعه از نیازهای انقلاب است

وی بیان روایت پیشرفت بانوان و زنان را از نیازهای انقلاب برشمرد و گفت: این کار در دستور کار سازمان قرار گرفته‌است و بانوان قمی در رده‌های مختلف کارآفرینی، همسرداری و فرزند آوری و در عین حال کنش‌گری اجتماعی به دنبال برگزاری سلسله‌ای از رویدادها جهت ارائه روایات پیشرفت‌های بانوان قمی هستیم تا این امر در جامعه الگوسازی شود.

شعبان‌زاده بیان کرد: سبک زندگی بسیاری از مردم درست شکل نگرفته و اگر به درستی از ظرفیت بی‌نظیر مردم بهره‌مند شویم، بسیاری از نابهنجاری‌ها امکان وقوع آن از بین می‌رود؛ با احیای سیره و امر اهل بیت(ع) سبک زندگی اسلامی احیا می‌شود.

وی برگزاری محافل خانگی استان قم در ایام محرم و صفر را از برنامه‌های سازمان تبلیغات برشمرد و ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی، ایجاد نهاد خیریه به منظور دستگیری از نیازمندان، ایجاد گروه‌های کارآفرینی، ازدواج جوانان که نیازمند هدایت و رسیدگی مضاعف است از دیگر برنامه‌های سازمان است.

برگزاری 10 هزار محفل خانگی با محوریت زنان

شعبان‌زاده به برگزاری 10 هزار محفل خانگی با محوریت زنان در قم اشاره کرد و افزود: سازمان به دنبال تقویت و توجه به مانع زدایی در برگزاری این مراسم‌ها است تا با اراده مردم به شکوفا شدن ابعاد پنهان و کارکردهای پنهان این محافل خانگی دست پیدا کنیم، زیرا مردم با اراده خودشان آینده را می‌سازند.

وی افزود: شناسایی محافل استان قم در دستورکار است که بعد از آن هویت‌بخشی به این محافل و الگو سازی برنامه‌های موفق برای سایر محافل خانگی انجام می‌شود تا به هدف متعالی هر خانه‌ای یک محفل برای سبک زندگی صحیح برسیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه زنان مسئولیت‌های متعددی دارند، گفت: زنان در کنار مادر موفق، همسر وفادار و موفق بودن باید یک کنش‌گر اجتماعی موفق باشند وهر خانه می‌تواند یک پایگاه نقش آفرینی و کنش‌گری بانوان قمی باشد.

توزیع 15 هزار بسته معیشتی توسط هیئات مذهبی استان

وی به نقش‌آفرینی بی‌بدیل هیئت‌های مذهبی در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: 15 هزار بسته معیشتی از طرف هیئت‌های مذهبی توزیع شد و گروه‌های تبلیغی جهادی به مدد و کمک محرومین آمدند و روزانه هزار پرس غذا توسط طلبه‌های جهادی در حال تهیه و توزیع برای مناطق محروم و نیازمندان است .

شعبان‌زاده گفت: کنش‌گران و امامان جماعت به حل مسائل آن محل توجه ویژه دارند، یکی از مهم‌ترین اقدامات آن‌ها جریان نقش‌آفرینی گروه‌های تبلیغ در بیمارستان‌های استان است و به دنبال مهار و قطع زنجیره شیوع کرونا هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، با حمایت ستاد اجرایی امام و بنیادهای انقلابی قرار است هر گروه تبلیغی از 5 خانواده به درمان 5 معتاد کمک کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: همه اقدامات سازمان در دستور کار این شبکه قرار گرفته که یکی از آن‌ها ایجاد زنجیره تواصی هم از جنس زنانه هم مردانه است همچنین با این شبکه بقیه مردم به مشارکت برای حل مسائل خودشان دعوت می‌شوند.

سازمان تبلیغات مبنای بازگشایی مراکز مذهبی در کشور باشد

وی توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از اولویت‌های سازمان تبلیغات مطرح کرد و گفت: سازمان تبلیغات با مشارکت فعالان فرهنگی مبنای بازگشایی مراکز مذهبی در کشور باشد تا همه مساجد با قوت به فعالیت خودشان ادامه دهند.

شعبان‌زاده در پایان گفت: امسال شب‌های قدر متفاوتی تجربه می‌کنیم و قرار نیست مردم در یک مکان تجمع کنند و در قطع زنجیره کرونا خللی وارد شود؛ بلکه بوستان‌های هر محله آمادگی برای برگزاری برنامه‌ها و محافل مذهبی را دارند بنابراین ظرفیت بوستان‌های هر محله برای برگزاری مراسمات شب‌های قدر فعال می‌شود.

انتهای پیام
captcha