افتتاح نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب رمضان / آنلاین خرید کنید
کد خبر: 3968039
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

افتتاح نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب رمضان / آنلاین خرید کنید

دومین نمایشگاه مجازی محصولات حجاب و عفاف ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد و آماده ارائه محصولات حجاب و عفاف به صورت فروش انلاین در سراسر کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب رمضان، آیین افتتاحیه نمایشگاه مجازی محصولات حجاب و عفاف ماه مبارک رمضان، همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمعی از تولیدکننده‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب کشور و با هدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این حوزه از طریق وبینار (سمینار آنلاین) برگزار شد.

در این وبینار که در مرکز شتابدهی رایمون برگزار شد، رضا سلیمانی مدیر دومین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب گفت: از مدت‌ها قبل از شیوع ویروس کرونا ایده راه‌اندازی یک نمایشگاه مجازی محصولات حجاب که بتواند تمام نیازهای بانوان محجبه در تمام نقاط کشور را تأمین کند، وجود داشت که با شروع بیماری کرونا و تعطیلی نمایشگاه‌های فیزیکی و تاثیر این بیماری بر کسب و کارها این نیاز بیش از قبل احساس شد و ما را بر آن داشت تا به صورت جدی‌تر این ایده را دنبال و عملیاتی کنیم.

سلیمانی افزود: یکی از موضوعاتی که در این حوزه وجود دارد استفاده حداکثری از محصولات فناورانه است که البته در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در این حوزه صورت گرفته است. 

وی با اشاره به این موضوع که ایجاد بستر معرفی و فروش مجازی را می‌توان به عنوان پیشرفت در حوزه عفاف و حجاب به حساب آورد، گفت: ورود به این حوزه به عنوان پیشتاز بسیار سخت بود ولی با مداومت و تلاش همکاران من صورت گرفت.

مدیر نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب تصریح کرد: نمایشگاه امسال با رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است که این رشد در تعداد محصول، شرکت کنندگان و کیفیت ارائه نیز مشهود است. 

سلیمانی ادامه داد: این نمایشگاه مجازی در پنج بخش، چادر، ملزومات حجاب، مانتو وعبایا، پوشش سر و پارچه چادری تا عید سعید فطر فعالیت می‌کند و بانوان می‌توانند به سادگی البسه و ملزومات حجاب خود را بدون واسطه از سایت  hijab99.ir تهیه کنند.

وی گام بعدی نمایشگاه را تبدیل کردن نمایشگاه مجازی به نمایشگاهی دائمی اعلام کرد و گفت: ما سعی می‌کنیم از تهدیدها فرصت بسازیم و اکنون که به واسطه شیوع ویروس کرونا بستر و زیرساخت‌ها فراهم شده است از آن در جهت تبدیل نمایشگاه موقت به دائم استفاده خواهیم کرد.

سلیمانی خاطر نشان ساخت: بر اساس سند راهبردی سامانه حجاب در این نمایشگاه، هر آنچه یک بانوی مسلمان بتواند در اجتماع از آن استفاده کند، موجود است و بازرسان ما کیفیت و قیمت محصولات را تضمین می‌کنند.

نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب پیشتاز عرصه پوشش اسلامی بود 

در ادامه این مراسم علیرضا حقیقی؛ مدیر عامل مرکز شتاب‌دهی رایمون گفت: از اواخر بهمن‌ سال ۹۸ و در پی شیوع ویروس کرونا، ایده برپایی نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب با هدف حمایت از تولیدکنندگان محصولات حجاب شکل گرفت.

حقیقی افزود: مجموعه رایمون، مرکز شتاب‌دهی در حوزه صنایع خلاق است که در حوزه فرهنگی شامل صنایع‌دستی، انیمیشن و مد و لباس وارد شده است و گام‌های موثری در این حوزه برداشته است.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب یکی از  صنایع خلاقی است که مجموعه رایمون برای حمایت از طرح‌های نوآورانه و در راستای مسئولیت اجتماعی خود در حوزه عفاف و حجاب انجام داده است.

حقیقی ادامه داد: این نمایشگاه گامی در مسیر حمایت و توسعه فعالیت‌های عرصه عفاف و حجاب در کشور بود که سال گذشته با وجود محدودیت‌های زیرساختی ما به عنوان شرکت پیشتاز وارد این عرصه شدیم و اولین نمایشگاه و فروشگاه مجازی پوشاک اسلامی را طراحی و راه‌اندازی کردیم.

مدیر عامل مرکز شتاب‌دهی رایمون افزود: نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب به عنوان نخستین ایده استارت آپی بود که در این حوزه مطرح و با توان نیروی‌های داخلی اجرایی شد.

وی با اشاره به این موضوع که در دور نخست نمایشگاه شتابدهنده رایمون موظف بود از صفر تا صد عکاسی، طراحی، بارگزاری سایت، فروش، ارتباط با مشتری را برای تولیدی‌ها انجام دهد، گفت: در دور دوم نمایشگاه بیشتر تولید کنندگان در حوزه فروش مجازی و معرفی کالا در فضای مجازی توانمند شده بودند و این شتابدهنده در حوزه‌های زیر ساختی تمرکز بیشتری داشت.

حقیقی خاطرنشان کرد: نخستین نمایشگاه توانست، فرهنگ‌سازی درستی در زمینه محصولات عفاف و حجاب انجام دهد و در دور دوم نمایشگاه مسئولیت عوامل سبک‌‌تر است.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که وبسایت hijab99.ir از نظر امکانات فنی و محتوا در شرایط بسیاری خوبی و در رده‌بندی سرچ گوگل نیز در رده‌های بالا قرار دارد، گفت: این مرکز تمام توان خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن نمایشگاه و ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده این کالای فرهنگی به کار گرفته است تا با حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شاهد تغییرات بارز در فرهنگ پوششی جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha